Super router/routery

David Pasek pasek at idc.cz
Sat Oct 14 21:04:43 CEST 2006

Cau,

Jan Pechanec wrote:

> 	plus jsem zapomnel, ze na tech dvou strojich samozrejme musis mit
> nejaky dynamicky routing, aby ten co je za nima vedel kam to ma posilat. Ale
> jediny co (jestli to dobre chapu) budou ty dva stroje inzerovat je ten
> segment ke kterymu jsou pichnuty.

A ja zas myslel, ze CARP je zalozen na podobnem principu jako VRRP (coz
je teda navic standard) a tudiz nepotrebuje dynamicky routing, protoze
je pouzita virtualni MAC adresa a stejna IP adresa. Synchronizace se
deje pres dedikovany ethernet segment (HeartBeat).

Jinak v komercni praxi bezne doporucuji HSRP, coz je teda proprietarni
protocol CISCA, ale z business pohledu na to jsou firmy (CISCO
partneri), ktere to umi nainstalovat, spravovat a servisovat.

Jo a docela hezky popis CARP reseni je na
http://www.countersiege.com/doc/pfsync-carp/

Osobne s CARPem nemam zkusenost, je tu nekdo kdo to ma rozchozeny?

> 	ten slave to muze inzerovat s vetsi metrikou a pokud bys pouzil
> nestavovy ipfw(4), tak i to ti muze byt jedno.
>
> 	h.

Jinak s Pechym naprosto souhlasim, ze 100Mbps neni problem uroutovat
beznym intelovym serverem. Pro priblizeni: trafic 80Mbps routuju a
firewalluju (800 ipfw rules) na beznem intelu P3 s vytizenim procesoru
na max 5%. Takze loadbalanceru bych se dalo v pohode vyhnout a HA resit
pomoci CARPu, VRRP (**/usr/ports/net/freevrrpd)**, HSRP, ...
K redundancy pomoci VRRP ve FreeBSD se da neco nacist na
http://redundancy.org/fbsd_lb.html

David.

--
David Pasek