pkgdb a kompilace ?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 12 13:56:39 CEST 2006

Jan Dušátko wrote:
> Stala se mi ted na jednom systemu zajimava vec. Jedna se o stroj s FreeBSD
> 6.1 release 7, update portu delane kazdy tyden. Pred dvema dny jsem chtel
> provest update systemu a zacit instalovat update jednotlivych aplikaci kdyz
> se objevil tento problem. portinstall a portupgrade hlasi:
>
> [Updating the pkgdb <format:bdb_btree> in /var/db/pkg ... origins - not a
> string (NilClass); rebuild needed] [Rebuilding the pkgdb <format:bdb_btree>
> in /var/db/pkg ... - 187 packages found (-0 +187) .Killed

	Problem souvisi s ruby18-bdb/ruby18-bdb1 - mam dojem, ze pokud jsou
nainstalovany oba, pak portupgrade nefunguje dobre. Nevim, co jste tam
nel driv a ono je to celkem jedno - at je tam jen jeden. Pak smazat
pkg.db a taky v /usr/ports databazi indexu a melo by byt po problemu.

	Zrejme nejaky predchozi update nainstaloval tu druhou variantu (jejich
soucasna pritomnost neni vyloucena obecne - jen to vadi portupgradu).
Nejcasteji k tomu dojde, pokud pouzivas portupgrade s optionem '-P' -
pak se snadno stane, ze se pouzije package prelozena nekde jinde a
nevyhovujici aktualni konfiguraci pocitace.