pkgdb a kompilace ?

Jan Dušátko jan_dusatko at post.cz
Thu Oct 12 12:14:03 CEST 2006

Zdravim,
Stala se mi ted na jednom systemu zajimava vec. Jedna se o stroj s FreeBSD
6.1 release 7, update portu delane kazdy tyden. Pred dvema dny jsem chtel
provest update systemu a zacit instalovat update jednotlivych aplikaci kdyz
se objevil tento problem. portinstall a portupgrade hlasi:

[Updating the pkgdb <format:bdb_btree> in /var/db/pkg ... origins - not a
string (NilClass); rebuild needed] [Rebuilding the pkgdb <format:bdb_btree>
in /var/db/pkg ... - 187 packages found (-0 +187) .Killed

Zkusil jsem manualne rebuild pomoci pkgdb -F a skoncilo to stejne.

Nasledovalo smazani /var/db/pkg/pkg.db a znovu pusteni pkgdb, stejna chyba

Zkusil jsem tedy na cvsupnutem systemu v adresari /usr/ports/sysutils/pftop
dat make install clean

Korektne to stahlo zdrojaky, spustil configure a v okamziku kdy mel zacit
kompilovat, skoncil s nasledujicim:

cc: Internal error: Killed: 9 (program cc1)
Please submit a full bug report.
See <URL:http://gcc.gnu.org/bugs.html> for instructions.
*** Error code 1

/etc/make.conf
NO_SENDMAIL=true
KERNCONF=DATABASE
CPUTYPE=pentium4
CFLAGS= -O2 -pipe -funroll-loops
COPTFLAGS= -O2 -pipe -funroll-loops
#WITH_OPENLDAP_VER=23
#WANT_OPENLDAP_VER=23
#CFLAGS= -O2 -pipe -funroll-loops -ffast-math
#COPTFLAGS= -O2 -pipe -funroll-loops -ffast-math
NO_KERBEROS=true
# added by use.perl 2006-09-28 01:02:40
PERL_VER=5.8.8
PERL_VERSION=5.8.8

Vzhledem k tomu, ze se jedna o produkcni masinu, nerad bych reinstaloval
cely system. Nenapada vas nekoho neco ?

Honza