DNS a DHCP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 24 23:15:49 CEST 2006

jaroslav.votruba napsal/wrote, On 08/24/06 22:40:
> spustit named vyhodi mi to chybu
>
> Aug 25 04:29:45 server1 named[1348]: starting BIND 9.3.1 -u bind -t
> /var/named
> Aug 25 04:29:45 server1 named[1348]: could not configure root hints from
> 'named.ca': file not found
> Aug 25 04:29:45 server1 named[1348]: loading configuration: file not found
> Aug 25 04:29:45 server1 named[1348]: exiting (due to fatal error)
>
> dela at spoustim binda co je v systemu,ale i pokud ho tam pridam z
> balicku. Co je to ten named.ca a co tam mam konfigurovat. Nikde jsem o
> tom nenasel ani zminku-vsude se jen pise ,

	Nevim, kde se vzal nazev souboru 'named.ca' - ale vim, co to jsou 'root
hints'. A obvykle nazvy souboru je obsahujici jsou named.root nebo
named.cache.

	Pokud si vybavite, jak DNS protokol funguje, zjistite, ze jazdy
resolver potrebuje seznam rootovskych nameserveru - bez nich proste
nemuze fungovat. Tak to je presne obsah tohoto souboru - a pokud takovy
soubor BIND nenajde, tka nema, proc by dal bezel - stejne by nemohl
fungovat ...

	Takze se juknete, jestli tam nate soubor uvedenych nazvu, nebo,
jakykoliv jiny soubor, ve kterem budou definice rootovskych nameserveru
(?.ROOT_SERVERS.NET kde ? je A az, tusim, M) - a bud' ho prejmenujte,
nebo upravte konfiguraci.

	Pak to pujde - pokud se neobjevi nejaka dalsi zrada ...

> jak je to jednoduchy,jak se
> upravi konfiguraky a vse jede. Asi jsem nějakej jinej :-((

	No vsak - vzdyt nic jineho nerikam. Ten soubor tam urcite je, takze
staci upravit konfiguraky. Je to jednoduchy ;-)

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz