FreeBSD a cluster

Jan Dušátko jan_dusatko at post.cz
Wed Aug 23 07:53:34 CEST 2006

Ahoj,
koukam, ze se tu ta diskuse na tema clusteru pekne rozjela.
Co se tyka systemu, take bych vsude rad videl neco, co se chova rozumne a
znam to. Ale situace u zakazniku obcas vyzaduje nasazeni jinych systemu,
ktere znaji spratelene firmy atd. U systemu, ktery stoji nejake penize a
musi se minimalne zaplatit provozem a spolehlivosti to znamena odzkousene
reseni. System je nepodstatny. A k tomu pak prijde ona prijatelna mira
rizika - otazkou volby komponent. Protoze konfigurace na RedHat muze mit
naprikladd podporu pouze pro php4 nebo apache1 .....
Standardne je vhodne, aby jakykoliv projekt mel nejakou casovou rezervu.
Vsichni vime proc. Kazdy zakaznik chce tyto rezervy zkrouhnout na minimum,
takze kdyz neni rozumne vedeni projektu, konci cela implementace s problemy.
A to jsme jeste u organizace. Ale ta s tim souvisi a muze hodne ovlivnit.
Co se tyka implementace, je pravdou, ze virtualizace muze vyresit hodne
veci. Presunuje totiz otazku podpory systemu do podstatne "nizsich" pater.
Trochu tu s vami budu polemizovat, protoze myslim si ze technicke reseni
muze byt irelevantni, protoze to co je potreba je stabilni system. Takze ve
finale - bud je ve fazi pripravy cas, idealni kdyz ma dodavatel moznost
otestovat si nektere veci jeste pred dodanim nebo primo na miste, nebo ve
fazi pripravy cas neni a nema smysl resit volbu systemu. Proste se tam da to
co funguje.
Myslim si, ze cely projekt bude nakonec H/A. Reseni active/active v plne
tolerantnim systemu systemu ktery obsahuje mysql .... nevim nevim. Oracle
paralel server je o necem jinem, podobnou konfiguraci na MySQL jsem nevidel.
Kdo vi, rozumi. Apache a spol muze jet Active/Active, stejne se tam jedna
jen o cteni, web server nema zadne transakce (maximalne otevrene session, na
to je potreba pamatovat pri stavbe aplikaci). Z tohoto duvodu nevidim smysl
poustet se do A/A clusteru.
Ve vysledku mi moznost virtualizace pripada nejefektivnejsi(ale neznamena
to, ze se mi libi), jednak se tim minimalizuje potencialni problem system s
podporou, jednak se muze odstrihnout jakykoliv problem s hardware (vypadek
serveru atd). Zustavaji tu pouze problemy na urovni sw, to znamena
spolehlivost a stabilita aplikaci. Jedine, je potreba k tomu pripocist
zhruba 10-20% ztratu vykonu na stroj. A to neni az tak moc, zalezi pouze na
pozadavcich zakaznika.
Moje rada - mas to odzkousene nebo chces riskovat ? Klidne to postav.
Nenasel jsem zadnou zminku o tom ze by to nemelo chodit. Chces mit pokoj a
zakaznika ? Tak bud virtualizace, nebo redhat.
Honza