FreeBSD a cluster

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Aug 22 23:48:30 CEST 2006

Ondra Koutek wrote:
> :-) V tomto projektu si zadna rizika nemohu dovolit, takze pokud mi
> nekdo primo nepotvrdi, ze to nekde videl uchozene, nemam narok tam
> FreeBSD protlacit.
> Dokonce mam pocit, ze to bude casove tak, ze nebudu mit ani prilis mnoho
> casu na laborovani.

V produkci uz samozrejme cas na laborovani neni, ale kazdy projekt by
mel mit dostatek casu na pripravu, v ktere je prave i to "laborovani".
At uz to bude na jakemkoliv systemu, pokud je to tak dulezity projekt,
jak se tvari, pak se pred produkcnim nasazenim musi vyzkouset vsechny
mozne scenare funkcnosti vcetne tech katastrofickych.

> Rozfazovat jsem se to snazil, ale bohuzel je to cele postavene tak, ze
> na hlavnim poli bude centralni uloziste (~10TB) a pak budou 2-3 clustery
> pracovat a vyuzivat tohle pole. Pak podle potreby by se do clusteru
> pridavaly dalsi servery.
> Druha, skromnejsi varianta je pouzit laciny HW na rozjezd a pak po roce
> to vymenit za clusterove reseni (to je varianta ke ktere se klonim ja).
> Ale zalezi na investorech pro co se rozhodnou.

Jelikoz vubec nevim, o jaky projekt se jedna, tak tezko posoudit... ale
pokud je moznost zacit se skromnejsi variantou, take bych se k ni
priklonil. Rozjet narychlo "nejaky cluster", je jeden spatny krok, druhy
je pak rozjet drahe reseni hned od zacatku i kdyz se (vykonove) zacne
naplno vyuzivat az napriklad zarok, tedy v dobe, kdy se se stejnou
investici da poridit zase o neco lepsi HW a treba i SW.

Samozrejme netvrdim, ze se vyse uvedene tyka tohoto pripadu, jelikzo o
nem nic nevim, to bylo jen tak obecne.

> Cele to je planovane tak, ze pokud se do toho pujde, tak s plnou paradou
> - loadbalancing a maximalni dostupnost.
> Proto si nemuzu dovolit riskovat, ze zvoleny OS nebude tyhle funkce
> podporovat.

Pokud by se nekomu nahodou hodila informace, tak
http://www.linux-ha.org/ je sice Linuxovy projekt, ale udajne ke
portovany i na FreeBSD, Solaris a MacOS X (nezkousel jsem to, ale treba
se najde nekdo, komu se to hodi a zkusi to)

Miroslav Lachman