DNS a DHCP

VUlik at cz.soluziona.com VUlik at cz.soluziona.com
Sat Aug 19 00:18:56 CEST 2006

>                           ^^^^^^^^^^ ??
>
> 	Jen kdyz spravce takovy pozadavek vyslovi v konfigraci.

Predpoklam, ze sit neni prislis strukturovana, a tak  by ti mohl pomoci
ping  na broadcast site a arp -a[n] v dobe, kdy je pripojeno nejvice
stanic pro ziskani temer kompletniho seznamu. Pomoci jednoducheho
skriptiku pak doplnit stavajici konfiguraci DHCP.

> 	Zdanlive mene pracne je rozchozeni dynamickych updatu - ty zaznamy
> DNS nemit a nechat DHCP server (nebo dokonce stanici) aby si zaznamy do
> DNS pridala podle toho, jakou adresu dostane. Me to ale nepripada jako
> rozumna cesta - kvuli bezpecnosti, spolehlivosti, slozitosti konfigurace

Dan ma samozrejme pravdu, ze DDNS pomoci DHCP daemona je dalsi dira, ale
pomoci symetrickeho nebo nedej Boze asytmetrickych klicu je to zase o neco
bezpecnejsi. Nerku-li bezi-li to na stejnem stroji. Pak je riziko snizeno
na minimum.