DNS a DHCP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 18 12:35:00 CEST 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 08/18/06 11:56:
> adresy podle toho jak jsou definovany v DNS. Je mi o to,ze pokud ma
> treba uzivak Jirka v DNS nastavenou IP 192.168.0.150,tak aby ji tak
> pridelila i DHCP,ktera samozrejme prirazuje IP  z prideleneho rozsahu
                          ^^^^^^^^^^ ??

	Jen kdyz spravce takovy pozadavek vyslovi v konfigraci.

> tak jak prichazi pozadavky.Jediny reseni,ktery me napadlo je v DHCP
> natvrdo svazat IP a MAC,ale to je moc prace a nechce se mi do toho.

	To je jedno reseni a nejprirozenejsi. A pokud z jednoho konfiguracniho
souboru (obsahujiciho trojice IP, MAC a jmeno) generuji soucasne jak
konfigurak pro DHCP tak pro DNS tak je to dokonce minimum prace. A ten
script, ktery vezme ze dvou pevnych souboru pevny zacatek konfigurace
DHCP a DNS, pak WHILE READ IP, MAC, NAME projde soubor s trojicemi a za
ty pevne zacatky napise jednotlive zaznamy jak pro DHCP tak pro DNS
(kazdy do sveho souboru) a na zaver ke kazdemu souboru pripoji pevny
konec je celkem trivialni zalezitost. Dokonce muze vysledek i
nakopirovat na spravne misto a restartovat prislusne daemony ...

	Zdanlive mene pracne je rozchozeni dynamickych updatu - ty zaznamy v
DNS nemit a nechat DHCP server (nebo dokonce stanici) aby si zaznamy do
DNS pridala podle toho, jakou adresu dostane. Me to ale nepripada jako
rozumna cesta - kvuli bezpecnosti, spolehlivosti, slozitosti konfigurace ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz