Upgrade 5.4 -> vyssie

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 13 14:08:08 CEST 2006

Divacky Roman napsal/wrote, On 08/13/06 11:07:

> nativne ve fbsd je ovladac hptmv, ktery ma v man strance napsano
> HighPoint RocketRAID 182x device driver
>
> nemam poneti jestli je to kompatibilni nebo ne ;(
>
> coz mne privadi k otazce - jak ma clovek tusit ktery driver je pro ktery hw?
> mi to nikdy nebylo moc jasne - u tech znamejsich si to clovek treba pamatuje, ale
> jinak nevim - jsou na to nejake hinty?

	U PCI zarizeni je zakladem znat vendor/device ID toho zarizeni (uz jsme
tadu mockrat psal, aby ti, co maji problem s konkretnim zarizenim
napsali, krome obchodniho jmena "SATA RAID: RocketRAID 1640" take tuto
zcela presnou identifikaci - mj. proto, ze pod stejnym obchodnim jmenem
se casto provada vic hardwarove ruznych zarizeni - ale vypada to, ze to
klidne muzu, bez velkeho efektu, prosit dal).

	Se znalosti teto identifikace pak uz pouziju grep -R na
/usr/src/sys/dev a /usr/src/sys/pci

	A pokud to chces obracene - otevres zdrojak od ovladace prislusneho
zarizeni - a v nem je vetsinou snadno nalezitelna tabulka kombinaci ID a
oznaceni zarizeni - a pokud znas jmeno alespon jednoho, je hledani
vsechn ostatnich uz vyslovene trivialni. Pokud neznas ani jedno, pak
muze byt dobry orientacnim bodem alespon vendor_id - to vetsinou znas a
tam, kde ho ve zdrojaku ovladace najdes budou s vysokou pravdepodobnosti
hledane informace.

	A kdyz selzou vsechny popsane pokusy (coz je pripad zmineneho hptmv,
ktery je napsan vyrazne odlisnym stylem nez vedsina ostatnich ovladacu)
- to, jestli se dany ovladac k danemu zarizeni bude hlasit nebo nebude
se rozhoduje ve funkci, ktera miva v nazvu "probe" - v tomto konrektnim
pripade je to hpt_probe - a v ni uz je celkem jasne napsano, ze
podporovana zarizeni jsou:
Vendor ID: MV_SATA_VENDOR_ID=0x11AB=Marvell Technology Group Ltd
DeviceID:
MV_SATA_VENDOR_ID=0x5081=MV88SX5081 8-port SATA I PCI-X Controller
a pokud byl ovladac prekladan s optionem FOR_DEMO tak jeste take
MV_SATA_VENDOR_ID=0x5080=MV88SX5080 8-port SATA I PCI-X Controller

	K prevodu ciselnych identifikaci na jmeno laskave poslouzil:
http://pci-ids.ucw.cz/iii/

	Nenech se znepokojit tim, ze zadna z techto identifikaci nemluvi ani o
HighPoint ani o RocketRaid. Ovladac vetsinou nezajima ani obchodni jmeno
vyrobku, ani jmeno toho, kdo klicove soucastky napajel dohromady na
jeden plosnak - driver vetsinou zajima jaky chip na te karte tu praci
doopravdy dela - a HighPoint zrejme tentokrat nakupoval u Marwella ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz