omezovani stahovani

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 11 15:22:51 CEST 2006

Milan Lysa wrote:
> Premyslel jsem o variante, ze prichozi pakety budou UDP a zcela ucpou
> linku a zahazovani nic neresi. Odesilatel neceka na ACK, nelze to tedy
> ovlivnit ani pozdrzenim odchozich paketu.
> Jak to tedy dela muj provider, kdyz mam omezeni na 1MBit? Napr. ja
> stahuji od nekoho s pripojenim 50Mbit, muj provider ma limit napr.
> 100Mbit. Znamena to, ze k providerovi se tlaci data 50Mbit, on jich
> vetsinu zahozi a me preposle 1Mbit? To tezko, ze?

	Provider je na tom uplne stejne, s dvema vyjimkami - je zkusenejsi a
schopnejsi v uzavirani smluv. Ma tedy preci jen o neco lepsi sanci, ze
dokaze pripadna potrebna omezeni vyjednat u sveho obchodniho patrnera -
na te spravne strane linky (na druhou stranu ale nelze ale rozume
ocekavat, ze by mu upstream-provider na sve strane nastavoval filtry
"per klient").

	Jeste vetsi vyhodou je - ze je, v porovnani s vami, velky. Plati, ze
cim vetsi ISP, tim mensi problem jsou pripadne jednotlive "ulety". Takze
- mnoho ISP proste nebude resit, ze zrovna nahodou ted zrovan nahodou
vam prichazi nejaky nadmernejsi traffic, tedy - neprichazi - protoze oni
ho zahazuji. V celkovem objemu dat ten tok nemusi byt az tak podstatny
aby stal za pozornost - a tak si mohou dovolil "pockat az to odesilatele
prestane".

	Pokud by prichozi tok byl natolik velky, ze by se to uz v prumeru
neztratilo, pak by ISP patrne zacal zkoumat moznost (pokud na to
nepamatoval ve smlouve od sameho pocatku) jak zajistit filtering "o
patro vys". Takove problemy ale nenastavaji zas uplne denne - takovy
traffic musi od nekud pochazet a drive nebo pozdeji (je-li tak velky, ze
pusobi problem) si ho vsimnou uz tam.

	Zkracene receno - hlavni zbrani ISP je jeho velikost ...