swap_pager: indefinite wait buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 7 14:29:11 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/07/06 14:14:
> Zkusim se s poskytovatelem dohodnout na vymene disku za uplne jine
> modely, jelikoz mi tam dalsi disk zacal vyhazovat DMA timeouty a Offline
> uncorrectable sectors, tak to uz je na me s touhle serii SATA Seagate
> vazne trochu moc.

	Zkuste a hodne stesti preju. Nicmene, otazka reklamovatelnosti techto
zavad je vzdy sporna. DMA timeouty mohou byt vada elektroniky disku -
ale take radice. Muze jit prehrati elektroniky disku nebo radice. A muze
jit take o problem s kabelazi. S UNC sektory je to jeste horsi, s jejich
vyskytem se pocita. Hodnota tohoto parametru je beztak nenulova jen do
okamziku, nez se do sektoru pokusite zaplsat - pak jej vnitrni logika
disku relokuje, tenhle ukazatel se snizi a zvysi se "reallocated sector
count".

	Pri cteni se ale u UNC chyb relokace neprovadi (u correctable ano -
sektor se vyradi, zrelokuje a pracne vyctena a opravena data se zapisi)
a tak az do okamziku zapisu lze videt jak nenulovou hodnotu citace, tak,
v pripade FreeBSD, hlasky na console o necitelnem sektoru (mozna si
vzpomenete, ze jsem se tady pred par mesici shanel po zpusobu, jak
zjistit do ktereho souboru sektor patri - tak to bylo kvuli tomuhle -
abych zjistil, ktery soubor to mam vlastne poskozeny).

	Teprve kdyby dosly "vnitrni rezervy" pak by sektor zustal vadny a
nezrelokovany (nezrelokovatelny).

	Ve skutecnosti vam vyrobce uzna reklamaci patrne ve chvili, kdy pocet
rezervnich sektoru poklesne pod stanovenou mez (a bude to patrne
korelovat s okamzikem, kdy S.M.A.R.T zacne hlasit "FAILING" condition).

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz