swap_pager: indefinite wait buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 6 17:59:06 CEST 2006

Divacky Roman napsal/wrote, On 08/06/06 10:49:
> mit swap na sw mirroru je blbost z nasledujiciho duvodu:
>
> swap se pouziva v (hodne hrube receno) v lowmemory situacich. sw raid potrebuje
> ke svemu behu pamet. tedy muze nastat situace, kdy mame malo pameti, system
> chce swapovat, pro swap ale potrebuje pamet, tu zacne uvolnovat pres swapovani,
> na ktere musi uvolnovat pamet a dal si to dokazete prestavit :)

	Dost by me prekvapilo, kdyby GEOM system (a diskovy subsystem vubec)
pouzival pamet, kterou lze odswapovat ...

> ted mi to doslo.. mas pravdu, ta pravdepodonost je vetsi.

	A to jeste neni to nejhorsi - jeste tragictejsi je, pokud jsou ty dva
disky ATA a jsou na jednou radici - a chcipne MASTER.

	Prave proto je treba i cizi rady vzdy jeste jednou promyslet - staci
jen mala zmena podminek, a vysledek muze byt daleko horsi, nez byl
puvodni stav misto toho, aby se zlepsil, coz byl pravdepodobny puvodni cil.

	Uvadim jako priklad - netvrdim, ze to tak puvodni tazatel ma ...

> no... neni swapovani jako swapovani. prijde mi dost prirozene ze muze nastat
> situace kdy by pamet N sice stacila ale pamet N+X, kde X musim hodit do swapu,
> bude o tolik lepsi, ze se mi vyplati stravit cas T potrebny na swapovani toho
> prostoru X :)

	Nemyslim, ze by tohle OS dokazal posoudit a z onech dvou moznosti
uspokojive vybrat tu, ktera bude nakonec ryhlejsi - a tak tam
optimalizace naznaceneho typu spis nebude, a to ani ve stadiu pokusu.

> navic... pridat swap je VELMI levne a pohodlne, pridat pamet atd. ne tak proc
> to resit :)

	Zajimave, ja bych to rekl skoro stejne - jen obracene ... ;-)

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz