gmirror FAILURE - device detached (bylo gmirror Flags: DIRTY)

Tibor Gres egresh at egresh.sk
Mon Jul 10 11:57:34 CEST 2006

mam podobne seagate disky:
ad4: 238475MB <Seagate ST3250823AS 3.03> at ata2-master SATA150
ad6: 238475MB <Seagate ST3250823AS 3.03> at ata3-master SATA150

robili mi podobne veci ako aj tebe. dochadzalo ku READ problemom z daneho
disku. nasledne bol odpojeny "od systemu" a tym padom aj odpojeny z raidu.

moznych pricin preco to robi, moze byt viacero. pocinajuc zlym kablom
konciac chybnymi blokmi na disku.
odporucam prejst disk diagnostickou utilitou, pripadne vymenit kabel. ku
tymto problemom v mojom pripade dochadzalo pri zvysenom pocte I/O operacii
(ale taktiez je mozne, ze to mohlo byt kvoli niecomu inemu). nemal som
bohuzial cas sa tomu venovat.

disk si samozrejme mozes za behu znovu prihodit atacontrol prikazom,
nemusis kvoli tomu rebootovat - ale to je aj tak len barla (workaround) a
je vhodne ten disk a kabel skontrolovat.