benchmark linux2.6 vs bsd6 na smp strojich

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jun 29 15:01:41 CEST 2006

Radim Kolar napsal/wrote, On 06/29/06 14:34:
> nemate nekdo odkaz na podobny test? nemuzu nic aktualnejsiho vygooglovat. Rad
> bych si porovnal vysledky

	Ajeje, to zas bude flamewar ;-)

> testovaci ulohou je pgsql, bezi na linuxu rychleji nez na bsd zhruba o 20-25%
> pri kratkych transakcich.

	Ono hodne zalezi (take) na tom, jak je konkretne prelozeny kernel i
samotna aplikacea dale konkretni konfigurace systemu. Obavam se, ze
ruzne prelozenymi kernely a aplikaci na obou stranach lze dosahnout
docela dost odlisnych (odlisnych nemusi nutne znamenat pro BSD lepsich)
vysledku.

	Treba FreeBSD s IPSEC pouziva v sitove vrstve GIANT, MySQL podava ruzne
vykony podle toho, s jakou thread-knihovnou je prelozeno (jestli lze
pgsql take prelozit s ruznymi nevim - nevim ani zda vubec pouziva
thready), diskuse (skoro hadka) an tema, zda je pro vykon vhodne nebo
nevhodne zapnout HTT tu probehla nedavno ...

	At uz najdes jakykoliv clanek na toto tema, je potreba se velice
peclive podivat, na jakych (a jak nastavenych systemech) byly testy
provadeny a s cim a jak presne byly provadeny. A pokud v testu tohle
popsane neni - pak je jeho vysledku treba povazovat za prakticky nahodne ...

	Jinak si kazdy najde ten clanek, ktery bud epotvrzovat to, co je mu
milejsi a pak se tu budeme donekonecna nesmyslne hadat, ktery clanek je
pravdivejsi ...

	Uplne nejjistejsi mas vyzkouset si oba systemy na takovem typickem
zatizeni, ktere pak na tom planujes mit. Pokud to nelze, nezbude nez se
spolehnout na cizi testy - tam je ale potreba byt opravdu sakra opatrny
v interpretaci vysledku ...

	Udelat slusny test je docela obtizne dokonce i kdyz si ho chces udelat
"jen" pro sebe ...

> na single cpu strojich beha kupodivu pgsql nejrychleji na bsd 4.x

	Ja to vim, me to neprekvapuje, ale nekteri tady se asi budou zlobit -
podle vseho si mysli, ze zminit se na verejnosti o tom, ze 4.x je v
jakemkoli ohledu lepsi nez 5.x nebo 6.x je faux pas... ;-)

> jelikoz mereni ukazalo ze pridani
> kazdeho dalsiho cpu do router/firewall snizi u linuxu vykon v packetech/sec..
> nejrychleji beha singleprocesor firewall. na bsd rychlost fw prekvapive po pridani druheho cpu vzroste (3. a 4.cpu maji nulovy efekt)

	A to je dalsi vec - zda dalsi procesor (zapnuti HTT, konkretni option v
jadre, dalsi si doplnte sami) zlepsi vykon, zkrati latenci, zvysi
pruchodnost, snizi spotrebu pameti (dalsi si znovu doplnte sami) zalezi
co ta masina opravdu dela a jaky parametr vas zajima nejvic (nektere
zmeny mohou zlepsit chovani v jednom ohledu - a zhorsit v jinem).

	Chci rict, ze's zpocatku mluvil o pgsgl - poznatky ziskane pri
pozorovani toho, jak se meni sitova pruchodnost v zavislosti na poctu
procesoru neni jednoduse prenositelna kdy zjistujes, jak se bude, v
zavislosti na poctu procesoru, chovat databazovy server.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz