Odkazuje adresar mimo lokalni stroj?

Lubomir Host rajo at platon.sk
Wed Jun 28 13:32:25 CEST 2006

On Wed, Jun 28, 2006 at 11:33:49AM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Jasne, ze stacilo. Jen je treba odhadnout pravdepodobnost, ze ho,
> omylem ci z jakehokoliv jineho duvodu an vzdalenem disku smazu - a
> zalohovani prestane bezet, nebo ze ho, naopak, omylem, na lokalu
> vytvorim (zejmena kdyz se to nej budou zapisovat LOGy) a zalohy se
> zacnou ukladat lokalne.
>
> 	Taky je otazka, jestli je opravdu 'if [ -r ...' o tolik jednodussi
> konstrukce, nez 'if find ...'  aby se to tim jednodussim lec mene
> spolehlivym zpusobem vyplatilo udelat ...
>
> 	To zalezi na lokalnich potrebach a podminkach tazatele.

To nikto nepozna syscall stat() a lstat()? Oni vedia vratit informaciu
o tom, na ktorom zariadeni sa nachadza ten subor. Vid takyto jednoduchy
perlovy inline skript:

perl -e 'foreach my $file (@ARGV) {
    my ($dev, $ino, $mode, $nlink, $uid, $gid, $rdev, $size, $atime, $mtime, $ctime, $blksize, $blocks) = lstat($file);
    print "rdev = $rdev\n";
}' /backup/mysql/  /

Ktory mi vypise:

rdev = 0
rdev = 1048

(Na /backup mam mometalne pripojeny nfs disk, ale odpojit ho za ucelom
testu mojho riesenia ho nemozem odpajat).

Myslim, ze na zaklade tohto mozno pekne rozlisit, kedy je NFS pripojene
a kedy nie. Staci porovnat $rdev pre dva subory. Upravu skriptu nechavam
ako cvicenie pre citatela. ;-) Inspiroval som sa svojim skriptom

http://platon.sk/cvs/cvs.php/scripts/perl/filesystem/hardlink-files.pl

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Group                              http://platon.sk/  : :' :