newsyslog.conf a rotace dle velikosti i casu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jun 18 22:36:57 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 06/17/06 12:41:
> A v jakem tedy formatu muze byt zadany interval "jednou za tyden"? Ja se
> prave domnival, ze k tomu slouzi napriklad $W:
> "Additionally, the format may also be constructed with a `$' sign along
> with a rotation time specification of once a day, once a week, or once a
> month.",
> ale jak si ted procitam tvoje predchozi radky, tak to je spis
> specifikovani konkretniho casu, kdy se ma rotovat a ne specifikovani
> intervalu. Lze tedy "jednou za tyden" specifikovat pouze jako 168 hodin?

	Tato odpoved je spravna. Kdyz si ten, kdo poklada otazku rovnou sam
spravne odpovi, je to v zasade vyjadreni toho, ze predchozi detailni
vysvetlovani bylo k necemu dobre ;-)

> A chapu-li to spravne, tak dalsi rotace nastane od tohoto okamziku za
> 168 hodin, pokud se nebude rotovat drive kvuli velikosti, pokud se
> odrotuje treba za 3 dny, znovu se zacne odpocitavat 168 hodin, takze
> nebudu vedet konkretni den, kdy se odrotuje (coz jsem puvodne chtel tim
> zadanim $W0), nicmene se spokojim i s timto chovanim, jen si chci
> overit, ze jsem to pochopil spravne.

	Naprosto presne. "Odpocitavani intervalu" je ve skutecnosti navazano na
datum vytvoreni prislusneho logovaciho souboru (tedy, odrotuje se, pokud
byl vytvoren pred vice nez 168 hodinami).

	Mimochodem, je snad jasne videt, ze lze rotovat podle velikosti NEBO
intervalu kazdy den, kazdy tyden, kazdy rok, ale nelze takto rotovat
(sv. Gregor, nebo kdo za to vlastne muze budiz zatracen), kazdy mesic ...

	Nejlepsi by bylo skutecne zajistit, ze podminky na jednom radku budou
"and" a pokdu budu potrebovat 'or' zajistim to nasobnym zapisem - to by
se to ale muselo trochu prepsat (vyresit situace, kdy by byl pozadavek
na rotaci souboru splnen na vice radkach). Ma to dve vady - nekdo by to
musel udelat, a druha - bude problem to prosadit, protoze to neni zpetne
kompatibilni se soucasnou logikou. Mozna by ale stacilo vyresit ty
nasobne radky a logiku podminek na jednom radku nechat tak jak je (nekdy
OR jindy AND) - tim by problem se zpetnou nekompatibilitou odpadl 0 jen
to bude trochu slozitejsi popsat v manualove strance ...

> PS: vypada to, ze to bude dobre fungovat i s globbingem

	Jo, bude - teorie, ze problem je s globingem byl, jak jsem ostatne
psal, jen takovy prvni odhad, procemz bylo velice lacine overit
(vyzkouset) jestli je spravny. No, nebyl ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz