newsyslog.conf a rotace dle velikosti i casu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Jun 14 12:54:59 CEST 2006

Mam celkem strucny dotaz - lze pomoci /etc/newsyslog.conf zajistit
rotaci logu podle dvou podminek zaroven? Tedy bud pri prekroceni
velikosti log souboru, nebo po dosazeni urciteho casu.

Zkusil jsem tam napriklad tohle:
/var/log/lighttpd/*.log www:wheel       644  5  100000  $W0D3  GWZ
/var/run/lighttpd.pid
[vse na jednom radku, ale predpokladam, ze se to zalomilo]

Coz by podle meho prani melo zpusobit rotaci v pripade, ze je soubor
vetsi nez 100MB a pokud neni vetsi, tak jednou za tyden v nedeli ve 3
hodiny rano.

Skutecnost je takova, ze log ma momentalne 650MB a nerotuje se, odrotuje
se az v nedeli.

Moje anglictina neni moc skvela, ale pokud chapu spravne man
newsyslog.conf, tak by se to melo chovat tak, jak ocekavam, ignorovani
jednoho ze sloupcu ma snad dochazet jen v pripade, ze by obsahoval
hvezdicku, coz tady neni.

Jde mi zkratka o to, aby se defaultne rotovalo jednou tydne, ale kdyz by
log nahodou zacal byt moc velky (DoS atd.), tak aby ho to odrotovalo
driv, nez zaplni cely oddil.

Predem diky za rady

Miroslav Lachman

PS: pouziti jinych nastroju pro rotaci se snazim prozatim vyhnout, pokud
by to umel newsyslog.conf