Kernel 6.1 na BSD 6.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 14 09:40:41 CEST 2006

Michal Koblizek napsal/wrote, On 06/15/06 02:33:
> je mozne provozovat kernel 6.1 na systemu zkompilovanem na zaklade 6.0?

	Jak uz tady padlo, s trochou risku to casto jde, obzvlast pokdu jde o
kernel nemodularni (vse je zakompilovane v nem) nebo se lze bez tech
modulu docasne obejit nebo se zajisti, ze moduly jsou k jadru
odpovidajici verze.

> router na kterem vse bezi je na 256MB compact flash, takze kompilace tam
> nepripada v uvahu

	Kompilace a instalace jsou dva ruzne kroky.

	S ohledem na velikost flash predpokladam, ze ani tato flash nevznikla
"normalni instalaci" - mam dojem, ze na 256MB se tesne nevejde ani
"minimalni" normalni instalace.

	I tak ale neni jiste, proc si vlastne myslis, ze potrebujes beh
nekonzistentniho jadra a zbytku systemu (ledaze je to proto, ze doufas,
ze si zcela usetris potrebu update worldu). Stejne jako's kdysi vyrobil
sadu pro tuto flash, vyrob 6.1 (tedy binary, knihovny i jadro) a pak to
na flash nakopiruj v jednom kroku (treba tar). Dokonce to ani nemusi byt
jeden krok ve smyslu "jeden prikaz" - veci, ktere zrovna bezi lze na
disku prepsat jinou verzi - takze jadro na disku muze byt zcela jine
verze nez to, ktere prave bezi a vubec nic se nedeje (az do restartu).

	Pro rozmysleni takoveto operace je treba si uvedomit:

1. Veci, ktere bezi, lze prepsat, ale misto na disku zabirane puvodnim
binarem se az do ukonceni behu neuvolni (normalne se timhle neni treba
zabyvat, ale ty mas jen 256MB flash)

2. Pokud je (jeste pred restartem) potreba nove spoustet nejake
programy, je jistejsi, pokud jsou to "stare" binary (a pripadne je tedy
treba si je pred presanim nekam uschovat) - takove ale pro svuj beh
mohou vyzadovat pritomnost "starych" knihoven, ktere je treba v systemu
zachovat. V pripade minor update (6.0->6.1) ale v mnoha pripadech budou
spusteni schopne i nove binary na starem bezicim jadre.

3. "Stare" sshd lze sestrelit, nastartovat nove a vyzkouset, ze se na
nej da prihlasit bez toho, ze zrusim aktualni ssh session (nastartovanou
jeste nad starym ssh). Rozhodne ale neuskodi si po dobu techto operaci
povolit v inetd.conf i telnet (pripadne si tam na jiny port pridat dalsi
sshd spoustene z inetd - ja takove mivam na strojich i kdyz zrovna
podobne vylomeniny se systemem nedelam).

4. Sebelepe pripraveny a rozmysleny postup nezarucuje, ze se behem nej
nestane neco, co zpusobi, ze oprava stavu na dalku prestane byt mozna a
bude se tam treba vypravit osobne - vyplati se mit v kapse pripravenou
hotovou flash s funkcnim novym obsahem.

	Rozhodne mi ale nepripada, ze je nutne system restartovat do stavu
"nove jadro, stary world".

	To uz se spis nove zdrojaky prislusneho modulu pokus prenest do
zdrojakoveho stromu stareho jadra a prelozit to tak. Ja bych to ale
povazoval za posledni zoufalou moznost.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz