stop na "Trying mount root from ..."

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 29 13:07:53 CEST 2006

Cizek.Milan napsal/wrote, On 05/29/06 10:07:
> Pri bootu FreeBSD 6.1REL se start pokazde zastavil na "Trying mount root from ufs:/ad0s1a"

	Obecny postup je:

	Bootnout do singlu, zkusit fsck.

	Pokud to ani do singlu nepujde, tak bootnout z cehokoliv jineho (treba
CD s live systemem) a fsck.

	Ale to druhe te napadlo a uz's to udelal.

	Je ovsem treba poznamenat, ze to, ze posledni hlaska je "Trying mount
..." [1] neznamena, ze problem je s mountem rootovskeho svazku  (ktery
dela jeste kernel) - ten klidne mohl (ale nemusel) probehnout bez
problemu. Problem je nekde mezi mountem a prvni dalsi vypisovanou
hlaskou ("Loading configuration files" [2]) - i kdyz - v pripade ze by /
nebyl pri minulem restartu uzavren by tam jeste melo byt mezi varovani,
ze nebyl "properly dismounted").

	[1] vypisuje system jeste pred startem initu
	[2] vypisuje /etc/rc relativne zahy po svem spusteni

	Mezi temito dvema hlaskami se vola
1. sh
2. stty
3. sysctl
4. rc.subr (z nej se nic dalsiho nevola)

	Poskozene tedy mohou byt tyto soubory, dynamicke knihovny, ktere tyto
programy pouzivaji (libedit, libc, libncurses, ld), pomocne soubory
(libmap.conf a pod) nebo adresare ve kterych tyto soubory jsou.

	Pokdu v dobe "zadreni" uz stihlo probehnout alespon stty, tak by mozna
mohl byt k dispozici vypis stavu aktualniho procesu via ^T - ale nejsem
si uplne jist, za jakych okolnosti to funguje, takze mozna ne.

> jen s vyjimkou volby "single user" - opet se zastavi.

	No, to je divne, single toho spousti spis min nez vic nez multiuser.

	Kazdopadne, za techto okolnosti bych ja system povazoval za neznamym
zpusobem poskozeny a tedy neduveryhodny (tim myslim z hlediska
funkcnosti a stability spis nez bezpecnosti).

	Osobne bych to resil reinstalaci systemu - tim nemyslim "from scratch"
ale preinstalaci soucasneho systemu stejnou verzi - at uz via
sysinstall/upgrade nebo via buildworld/instalworld.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz