EclipseBSD / QoS ve FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 26 18:33:13 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 05/26/06 15:12:
> Jasne, ze ceny HW jsou dneska uz hodne nizke, ale me by tohle prave
> prislo zajimave napriklad ve spojitosti s Jaily. Hlavni vyhodou Jailu a
> toho QoS oproti porizovani samostatnych HW serveru vidim v tom, ze staci
> spravovat (aktualizovat) jeden stroj a mit na nem vic sluzeb, ktere se
> vzajemne nebudou omezovat tak, jako kdyz bezi vsechny v klasickem
> prostredi.

	No, dostavame se do oblasti "pocitu" a tam, jak uz jsem tady driv rekl,
se necitim uplne nejlip. Popravde receno, i u jailu vidim smysl spis v
oblasti bezpecnostni nez v oblasti virtualizacni.

	Nevim, kolik existuje uzivatelu, kteri provozuji vetsi mnozstvi
kritickych aplikaci (takze je potreba pro kazdou rezervovat prostredky
nadstandardnim zpusobem) na prave jednom stroji v jailu - obavam se, ze
jich mozna nebude zas tak moc. Pro provoz aplikaci natolik kritickych,
ze je jine aplikace opravdu nesmi rusit si urcite stoji zato najit tech
par dolaru na dalsi pocitac - protoze sebelepsi virtualizace nebude
nikdy tak dobra, rychla a spolehliva jako skutecne oddelene pocitace. A
tech dolaru je treba relatovne malo. A u aplikaci, jejichz provoz ve
skutecnosti kriticky neni zas neni takovy tlak na nutnost mit podobny
mechanismus.

	A co se tyce tech updatu - neodvazuji se odhadnout, kolik existuje
uzivatelu, kteri musi provozovat vetsi mnozstvi aplikaci, kter evyzaduji
podobne oddeleni a maji pritom jeden jediny stroj. A jakmile jich maji
vic, uz stejne stoji pred problemem, jak efektivne updatovat. Pricemz
problem efekticniho updatovani mi pripada snaze resitelny nez se patlat
s virtualizaci pocitace.

	Nicmene, abych nebyl nespravne pochopen - rozhodne nerikam, ze to nikdo
nesmi vyvinout nebo pouzivat. Jen se sveruji s tim, proc si myslim, ze
podobne projekty spise nedosahnou velke uzivatelske zakladny.

	Na Linuxu je to trochu jina situace. Kazdy kdo chce s jednim pocitacem
predstirat, ze je seriozni a velky webhoster ma virtualizovany Linux.
Otazka je, jestli ma ovsem FreeBSD sanci na na tuto skupinu uzivatelu
uspesne zautocit - a i kdyby melo sanci, zda existuje nejaka rozumna
motivace, proc by to nekdo delal ...

	Nicmene, radeji bych tyhle uvahy uzavrel - tohle je zalezitost osobnich
nazporu a pocitu a dovedu si predstavit, ze se mnou leckdo nebude
souhlasit a pritom nebude existovat zadny rozumny zpusob diskuse, ktery
by mohl vest k jakemukoliv rozumnemu pro ostatni pouzitelnemu zaveru.
Takze by to skoncilo zcela zbytecne nejakou nesmyslnou hadkou. Radeji
rovnou konstatuji, ze souhlasim s kazdym, kdo ma na vec jiny nazor, ze
nazory na tuto vec mohou byt ruzne.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz