EclipseBSD / QoS ve FreeBSD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri May 26 15:12:55 CEST 2006

Dan Lukes wrote:
> 	No, netvrdim, ze vim uplne o vsem, co se kde sustne, ale ze by se
> delalo na necem takovem, to nevim.
>
> 	A popravde receno, zas tak moc me to neprekvapuje, protoze pri
> aktualnich cenach hardware bych po necem takovem necekal zadnou velkou
> poptavku.

Diky za info.
Jasne, ze ceny HW jsou dneska uz hodne nizke, ale me by tohle prave
prislo zajimave napriklad ve spojitosti s Jaily. Hlavni vyhodou Jailu a
toho QoS oproti porizovani samostatnych HW serveru vidim v tom, ze staci
spravovat (aktualizovat) jeden stroj a mit na nem vic sluzeb, ktere se
vzajemne nebudou omezovat tak, jako kdyz bezi vsechny v klasickem
prostredi. Zkratka to, co ted na linuxu dela vserver.
Jeste jsem mirne zapatral po netu a jak to tak vypada, tak by se casem
dalo neceho takoveho na FreeBSD asi dosahnout pomoci Xen, ale ten jsem
zatim vubec nezkousel. Ovsem hlavni rozdil je asi v tom, ze se v Xenu
instaluje cely system, ne jen vybrana sluzba.

Miroslav Lachman