EclipseBSD / QoS ve FreeBSD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri May 26 15:42:29 CEST 2006

Jozef Babjak wrote:
> Vdaka za typ, celkom ma to zaujalo. Mne to skor pripomina Solaris projects
> a najnovsie aj zones, nehovorim uz o domenach, to sme uz niekde uplne
> inde, mimo zaber FreeBSD.

I me to pripomelo prednasku o Solarisu a prednasku o Vserveru z
OpenWeekendu v minulem roce (jinak se Solarisem, ani Vserverem nemam
osobni zkusenosti)

> Ono je pravda, ze FreeBSD je skor na servery
> radu PC (pre mna je aj sasi so 14 blejdami 2CPU Xeon od IBM len "servery
> triedy PC", ved co ine je Xeon, nie? :-))) ) a ze by niekto isiel davat
> FreeBSD na SunFire 880 alebo podobny HW a prevadzkoval na tom 10 jailov,
> to pochybujem.

Mozne to asi i je, protoze jsem asitak pred rokem v nekterem freebsd
mailinglistu cetl thread, kde se resilo masove nasazeni jailu a psal tam
nekdo, kdo na FreeBSD + Jail provozuje hosting vcetne shellu a jednalo
se tam o desitky Jailu v produkcnim nasazeni.

> Btw, kolko max. jailov niekto prevadzkujete na jednom fyzickom serveri,
> tak, ze je to v produkcnej prevadzke dajme tomu jeden rok? Zaujima ma,
> ako  masivne sa jaily pouzivaju v dlhodobej produkcnej prevadzke na
> "virtualizaciu", nielen na zabezpecenie. Nemam na mysli taketo nasadenia:
> Apache+PHP+MySQL v jednom jaile a dost. Skor taketo: 3xApache v troch
> jailoch, plus backend MySQL pre dva z nich v stvrtom jaily, plus backend
> PostgreSQL v piatom jaily, vsetko na tom istom stroji. V takom pripade uz
> QoS pre net/storage/memory/cpu zacina byt zaujimave.

Zatim nic takoveho neprovozuju, ale kdyby to prave umelo ten QoS, tak si
dovedu predstavit realne vyuziti.

Miroslav Lachman