EclipseBSD / QoS ve FreeBSD

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Fri May 26 14:47:09 CEST 2006

> Na webu toho moc nemaji, ale i tak me to hodne zaujalo a vidim v tom
> jejich reservfs (API pro nastaveni tech front) velkou podobnost s Linux
> vserverem.

Vdaka za typ, celkom ma to zaujalo. Mne to skor pripomina Solaris projects
a najnovsie aj zones, nehovorim uz o domenach, to sme uz niekde uplne
inde, mimo zaber FreeBSD. Ono je pravda, ze FreeBSD je skor na servery
radu PC (pre mna je aj sasi so 14 blejdami 2CPU Xeon od IBM len "servery
triedy PC", ved co ine je Xeon, nie? :-))) ) a ze by niekto isiel davat
FreeBSD na SunFire 880 alebo podobny HW a prevadzkoval na tom 10 jailov,
to pochybujem.

Btw, kolko max. jailov niekto prevadzkujete na jednom fyzickom serveri,
tak, ze je to v produkcnej prevadzke dajme tomu jeden rok? Zaujima ma,
ako  masivne sa jaily pouzivaju v dlhodobej produkcnej prevadzke na
"virtualizaciu", nielen na zabezpecenie. Nemam na mysli taketo nasadenia:
Apache+PHP+MySQL v jednom jaile a dost. Skor taketo: 3xApache v troch
jailoch, plus backend MySQL pre dva z nich v stvrtom jaily, plus backend
PostgreSQL v piatom jaily, vsetko na tom istom stroji. V takom pripade uz
QoS pre net/storage/memory/cpu zacina byt zaujimave.

J.