Fatal trap 28: machine check trap while in kernel

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu May 25 01:08:38 CEST 2006

Lubomir Majersky napsal/wrote, On 05/24/06 22:58:
> 	Masina mi oddnes (zacalo to okolo 21.00 hod.) z nicoho nic rebootuje

> May 24 20:57:34 sln kernel: Fatal trap 28: machine check trap while in

> Da niekto tip?

	"Machine check" je prastare oznaceni (driv nez vznikly prvni PC)
udalosti, kdy vnitrni kontrola pocitace prisla na to, ze se s hardwarem
deje neco divneho a podezreleho.

	Na PC se k temto ucelum pouziva NMI (nemaskovatelne preruseni, zvlastni
signal, ktery jde mimo obvyklou cestu kudy chodi "bezne" hardwarove
preruseni).

	NMI vznika z nejruznejsich duvodu - chyba parity (pameti nebo
sbernice), vypadek napajeni, nekdy ho lze vyvolat i stiskem zvlastniho
tlacitka.

	Duvod, proc NMI vzniklo by mel byt zjistitelny - tesne pred tim
vypisem, co jsme dostali by mel byt jeste jeden radek:
NMI ISA xx, EISA xx

	Nicmene, pravdepodobna pricina vznikle situace je - hardwarovy problem.
Druha moznost - zmena nastaveni (nejspis BIOSu) majici za nasledek, ze s
egeneruje NMI v situaci, kdy driv ne (treba pri nekvalitnim napajeni,
ktere je vyhodnoceno jako vypadek).

	Existuje jednoduchy zpusob, jak zabranit aby system v teto situaci spadnul

sysctl machdep.panic_on_nmi = 0

	Jenze, tim vlastni problem nezmizi ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz