linuxova emulacni vrstva

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun May 14 15:24:39 CEST 2006

freebsdML napsal/wrote, On 05/14/06 14:41:
> ted nevim jesi to neni mimo misu, ale...slo by nejak rozchodit
> linuxove zalezitosti jako je ULM nebo Vserver pod bsd? Sice jsou

	Obavam se, ze bez toho, ze se nejprve nativne na BSD vytvori prislusna
funkcionalita (a teprve pak by ji pripadna emulace mohla pouzivat) to
bude velmi slozite.

> "virtualne" linux primo v bsd stejne jednoduse jako jail a mit tak
> vlastne neco na zpusob "linux os v jailu" by bylo "hustou" vychytavkou.

	No, nikdy jsem to nezkousel, ale ono by mozna mohlo jit v jailu spustit
linuxovou aplikaci.

> hm...mozna ale prilis fantaziruju:)

	Ja bych se mozna dopustil jine kacirske myslenky - ladit pripadne vadny
program nebo novy kernel nad nikoli nativnim prostredim ale emulaci
znamena velmi casto nevedet, zda je chybne (nebo proste jen odlisne)
chovani zpusobeno chybou aplikace (kernelu) nebo nedokonalou emulaci.
Pokud jeste ke vsemu ona emulace je nad jinym OS je toto nebezpeci jeste
vaznejsi.

	U tech aplikaci, ktere nevyzaduji superuzivatelska prava je rozhodne
daleko lepsi je zkouset v nativnim prostredi s omezenymi pravy nez pod
emulatorem.

	Rozhodne bych ti nerad podsouval svoje metody reseni, ale pri dnesnich
cenach diskove kapacity mam disk dostatecne velky abych mohl mit na
ctvrtine disku Windows, na ctvrtine FreeBSD (driv FreeBSD zabralo dve
ctvrtiny, protoze jedno bylo 4.x a druhe 5 a posleze 6.x) a posledni dve
ctvrtiny (drive jedna) jsou proste volne, urcene na ad-hoc pouziti.

	Kdybych se nekdo dostal do situace, ve ktere by mi mohl pomoci Vserver
nebo ULM, tak do volneho mista nainstaluju Linux a co bude potreba,
ozkousim/odladim na nem a nebudu se pri vsi mizerii s ladenym programem
trapit jeste s nedokonalosti emulatoru ...

	Your mileage may vary ...

	Tim samozrejme neni receno, ze pokud ma nekdo chut', schopnosti  a
dostatek casu, ze to naportovat nesmi ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz