firewally- který používáte a proč -pro a proti

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Apr 25 10:42:50 CEST 2006

> 2. pokud bych chtěl používat jiný FW (PF / IPF),jak jej zapnu? O tom jak
> jednotlivý firewally konfigurovat je všude plno(no plno ne,ale jde to)
> stránek,ale o spuštění (zvolení)ani tuk.

budto nahrat do jadra nebo pres moduly...

> 3.jakej FW používáte a z jakýho důvodu zrovna ten váš? Nerad bych
> vyvolal nějaký flame(i když si o to koleduju),jen bych chtěl mít
> dostatek informací a názorů na tuto problematiku

myslim ze rozlozeni fw bude (a ted podotykam ze je to moje ciste odpozorovane a
nicim nepodlozene tvrzeni)

tak 60% pf, 30% ipfw a 10% ipf

pf ma tu vyhodu ze se pomerne aktivne vyviji (na obsd) a myslim ze umi vsecko
co ipf takze o ipf ani nema cenu uvazovat... ipfw je tradicni fbsd firewall a
tak muze byt vyhoda v tom ze treba nektere toolsy v portech umi pracovat s ipfw
a ne s pf...

jinak.. oba dva firewally funguji pres PFIL takze bych rekl ze rychlostne atp.
na tom budou naprosto stejne... skoro by se mi chtelo rict ze to je jen jiny
parser pravidel + mozna nejake stavove veci navic... ale +/- je to stejne...

ja osobne pouzivam pf a to ze 2 duvodu - 1. je novejsi a ja mam rad nove veci,
2. u pf vim na koho se obratit v pripade problemu, u ipfw nevim

moje 2 eurocenty :)

roman