mysql kresuje

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Apr 19 10:47:08 CEST 2006

Martin Zdrazil wrote:
> [...]
> the problem, but since we have already crashed, something is definitely
> wrong
> and this may fail.
>
> key_buffer_size=8388600
> read_buffer_size=131072
> max_used_connections=101
> max_connections=100
> threads_connected=55
> It is possible that mysqld could use up to
> key_buffer_size + (read_buffer_size + sort_buffer_size)*max_connections =
> 225791 K
> bytes of memory
> Hope that's ok; if not, decrease some variables in the equation.

A zkousel jste si uz spocitat, kolik pameti ta vase MySQL v extremni
situaci potrebuje? Ma ji tolik opravdu povoleno?
Ja tuhle stejnou chybu vidal u MySQL 4.1.x v pripade, kdy jsem v
/boot/loader.conf mel povoleno min pameti, nez kolik MySQL opravdu
chtela "sezrat". Takze podle poskytnuteho vzorce pro vypocet:
key_buffer_size + (read_buffer_size + sort_buffer_size)*max_connections
jsem spocital, kolik ji je potreba, pripocetl nejakou rezervu a to
nastavil v /boot/loader.conf. Od te doby jsem nevidel ani jeden pad
MySQL na tech strojich, kterych se to predtim tykalo. A zatizeni neni
zrovna nejmensi (i kdyz po vyladeni aplikace uz neni tak vysoke, jako driv)

# mysqladmin status
Uptime: 7313976  Threads: 3  Questions: 2159020044  Slow queries: 100658
  Opens: 4446  Flush tables: 7  Open tables: 946  Queries per second
avg: 295.191

Uptime daemona je 84 dnu, drive to ve spickach delalo az 3000 queries /
s, navic je to Master pro replikaci, takze se jeste vse uklada do binlogu.

> mysql-server-5.0.16

Petkova rada MySQL je z meho pohledu "zlo", protoze tam za poslednich
par verzi udelali natolik zasadni zmeny ohledne interniho fungovani
triggeru, ze temer po kazdem upgrade triggery prestanou fungovat, nebo
zmizi, ale nedaji se ani znovu vytvorit, protoze MySQL hlasi, ze jiz
existuji, jenze nejdou ani dropnout, protoze MySQL zahlasi, ze
neexistuji. Musi se pak dropnout cela databaze a znovu vytvorit. Za
posledni 4 mesice se to na serveru jednoho klienta stalo snad uz trikrat.

Miroslav Lachman