Nedetekuje Wifi

Michal Kocer FreeBSD at koceri.net
Sat Apr 15 22:41:12 CEST 2006

Zdravim,
ja prave pisi z ASUSu A3500L. Mel jsem take problemy najit
co to asus vlastne montuje, ale po podobnem vypisu jako mas
ty:

ndis0 at pci1:4:0: class=0x028000 card=0x120f1043 chip=0x432014e4 rev=0x03
hdr=0x00    vendor   = 'Broadcom Corporation'
     device   = 'BCM4306 802.11b/g Wireless LAN Controller'
     class    = network

a trosce googleni jsem rozbehal nikoli nativni, ale windowsovsky
ndis driver via freebsd ndis wrapper, tak jak je popsano napr. tady:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/network-wireless.html
a v manualove strance ndis(4).

Strucny postup jak jsem v pripade vyse uvedene karty a 6.0-RELEASE-p5
postupoval:

a) we windowsech jsem mel naistalovane utils a drivery k te wifi

b) nekde v "Program Files/.../ASUS/.../Drivers/.../" windosoveho svazku
jsem nasel soubory:  bcmwl5.inf a bcmwl5.sys
a tyto jsem nakopiroval do nejakeho sveho adresare (napr. /root/tmp)

c) cetl jsem manualove stranky ndisgen(8) a ndiscvt(8)

d) v adresari se soubory .inf a sys jsem spustil:
    ndisgen bcmwl5.inf bcmwl5.sys
odpovedel na par otazek scriptu a cekal na vygenrovani
modulu jadra "bcmw15_sys.ko"

e) tento jsem nakopiroval do /boot/kernel a vse jsem otestoval s mym
LANkovym AP, ktere melo tehdy jen WEP:

  cp bcmwl5_sys.ko /boot/kernel
  kldload bcmwl5_sys.ko
  kldload wlan_wep
  kldload wlan
  ifconfig ndis0 192.168.1.33 ssid "My_net" nwkey 0x12345678
  route add 0.0.0.0 192.168.1.100

a tesil jsem se z funkcniho wi-fi a pak jsem si hral s tim
aby se vse nastavovalo automaticky

f) normalne jsem tedy nakonfiguroval /boot/loader.conf tak, aby
    loadoval spravne moduly pri startu.  /etc/rc.conf upravil tak,
    aby se pro pri startu sitovych rozhrani pro ndis0 uzilo automaticke
    propojeni a autentizace k wifi-AP a IP, aby se nastavilo pres
    DHCP - pridal jsem radek:
    ifconfig_ndis0="WPA DHCP"
    Pro nastaveni spravneho wi-fi pripojeni k APcku jsem k tomu chvilku
    laboroval s nastavenim:
    /etc/wpa_supplicant.conf

g) Po restartu: /etc/rc.d/netif restart ndis0
    Vse fungovalo jak ma.

Snad Ti to pomuze.

                          Michal Kocer

--