UID prvniho obycejneho uzivatele

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Apr 8 11:03:56 CEST 2006

Kaminar napsal/wrote, On 04/08/06 10:43:
> Pri instalaci R6 jsem si jeste v instalacnim procesu v sysinstalu
> vytvoril rovnou jeden obycejny ucet. Pak jsem zjistil, ze ma
> UID=1001, i prestoze UID 1000 je volne. Proc to? Proc nema 1000?

	Protoze je proste sysinstall napsany tak, ze zacina na 1001.

	V tomto ohledu neexistuji zadna jasna pravidla a dokonce se neda mluvit
ani o nejakem silnem zvykovem pravu.

	Vyjimecny je jen ucet UID 0. Jine systemove ucty se (uz na zaklade
zvyku) umistuji na UID s nizkymi cisly, obvykle do 100.

	Snad jeste tak u prvnich peti bych mohl mit urcitou zbytkovou obavu, ze
nejaky velmi stary nebo velmi spatne napsany software by prislusna UID
mohl mit napevno zadratovana v sobe.

	Uzivatele, na FreeBSD, maji cisla obvykle od 1000. Ale rozdil mezi "od
1000" a "od 1001" je naprosto nepodstatny a dokonce, kdyby je nejaky
program zakladal od 5000, tak by  to naprosto nic neznamenalo.

	Takze - odpoved na "proc to" v zasade neexistuje - a to -  protoze si,
zrejme, nikdo pri kodovani jednotlivych programu tuto otazku neklade a
udela to "jak ho napadne".

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz