UID prvniho obycejneho uzivatele

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sat Apr 8 10:43:40 CEST 2006

Zdravim,

mel bych jeden dotaz, tak ciste jen z me zvedavosti.

Pri instalaci R6 jsem si jeste v instalacnim procesu v sysinstalu
vytvoril rovnou jeden obycejny ucet. Pak jsem zjistil, ze ma
UID=1001, i prestoze UID 1000 je volne. Proc to? Proc nema 1000?

Nejsem si sice jisty, ale kdyz jsem instaloval R5.3, tak pri vytvoreni
prvniho bezneho uctu stejnym zpusobem mel uzivatel UID=1000
a i jinde je obvykle (i v GNU/Linuxech), ze prvni UID zacina na 1000.

Nevite tedy cim to je? Ma to nejake opodstatneni?

Karel