GPRS/EDGE

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sat Apr 1 18:48:58 CEST 2006

On Sat, Apr 01, 2006 at 12:06:21PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Mate v tom, panove, opravdu totalni zmatek. Na cemz neni nic spatneho,
> nikdo nerozumi vsemu, ale opravdu me prekvapuje, ze v tom ma naprosty
> zmate k i nekdo, kdo tvrdi, ze PPP implementoval. nenapadlo by me, ze to
> je vubec mozne bez toho, ze si dotycny programator nastuduje potrebne
> pozadi.
>
> 	Zkusim to jeste jednou:
>
> 	To, co nastavujete (napriklad ifconfigem), jsou parametry sitoveho
> interface. V tomto pripade point-to-point sitoveho interface. Navic, v
> pripade, ze tento interface pozdeji pouzijeme k tunelovani (coz navzdory
> [...]

ja jsem nemluvil o obecnem point-to-point, ja mluvil o naprosto konkretnim
protokolu ktery se k point-to-point pouziva (tj. PPP)

abych ukazal konkretne co myslim, tak hlavicka PPP vypada tatko:

struct ppp_frame {
      uint8_t              flag;   /* flag - must be 126d */
      uint8_t              addr;   /* address - must be 255d */
      uint8_t              ctrl;   /* control - must be 3d */
      uint16_t             prot;   /* protocol as defined by RFC */
};

z techto 4 atributu jsou 3 konstatni (a definuje je tak RFC ktere definuje
protokol PPP) a 4ta se pouziva na zakodovani protokolu ktery PPP zapouzdruje...

mezi adresaci zapouzdreneho protokolu (rekneme IP) a adresou v PPP framu neni
naprosto zadny vztah...

proto si myslim ze ten protokol je silne divny a podezrely.... o implementaci
propojeni z bodu do bodu pres nejake tunely ve fbsd jsem naprosto nemluvil.

tyjo, uz mne to hadani s danem nejak unavuje a asi s tim prestanu :(