Zvacsenie particie

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 17 14:08:44 CET 2006

Perfect Stranger napsal/wrote, On 03/17/06 09:03:
> uz malo malo miesta na disku a ten druhy OS som uz nepouzival, tak som sa
> rozhodol nechat tam len Free	BSD. Zistiac,ze klasickymi partition managermi
> to nepojde, som sa dopracoval k tomu, ze mi to nejde ani cez sysinstall a

	Otazka, je, zda je opravdu nutne zvetsovat existujici partition a slice.

	Nekdy je dostatecne vyhovujici reseni to, ze se volne misot proste
prohlasi take za FreeBSD slice, v ni se udelaji potrebne partition (nebo
jen jedna) a ta se pouzije ve vhodnem miste adresaroveho stromu.

	Ano, vznikne tim nekdy trochu suboptimalni rozdeleni dat na jednotlive
partition, ale to zalezi na lokalni situaci nakolik je to skutecny problem.

	A usetri se tim potencialne nebezpecne prekopavani "ziveho" disku.

	V pripade, ze volne misto neni na konci disku, nebo je potreba zvetsit
jinou partition nez posledni v posledni slice je to dokonce prakticky
jedina alternativa (k jinak standardni metode reseni tohoto problemu,
tj. dump, fdisk, {disk|bsd}label, newfs, restore).

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz