OT: pristup k rieseniu problemov (Was: Re: jeste java problém-open xchange)

Martin Hudec corwin at aeternal.net
Thu Mar 16 10:18:55 CET 2006

Ahoj Jaroslav,

Jaroslav Votruba wrote:
> googla jsem zkusil,ale našel jsem tolik různejch postupů,že všechny je
> testnout by mi trvalo pár dní,nehledě k tomu,že bych se dostal do
> takovýho chaosu,že bych už nebyl schopnej ani zjistit co se už povedlo a
> co ne.Navíc bych v budoucnu nebyl schopnej ten postup zopakovat,protože
> bych nevěděl co z kterýho postupu zabralo.

Co takto urobit neaku analyzu a syntezu informacii zozbieranych z
roznych postupov? A vobec je fajn si pisat, ze co robim, minimalne to
viem neskor zuzitkovat ako howto do svojho, alebo nasharovaneho
firemneho knowledge base, ze.

> javu jsem nikdy nepotřeboval,proto tomu vůbec nerozumím a proto se
> ptám.Je možný,že open xchange se mi nebude libit nebo vyhovovat a budu
> hledat něco jinýho.Tím pádem veškerý čas který jsem věnoval tomuhle
> problému je jen ztráta,kterou bych chtěl minimalizovat.

Asi si si vybral zle profesne zameranie. Ziaden cas nie je nikdy strata,
za predpokladu, ze si vies troska osefovat casovy manazment. Obzvlast v
tomto rangu je akykolvek cas, ktory investujes do riesenia problemu,
incidentu, cohokolvek plusom pre teba.

> je možný,že je to základní věc, ale pokud jezdíš autem(jako že asi jo)
> tak ti taky asi nezajímá z jaký třídy oceli a v jakej přesnosti je
> klikovka v motoru. A přitom je klika základní věc bez který motor nebude
> fungovat a ty se nesvezeš.

Ano to je. Lenze ty opisujes vztah soferka vs auto, aplikovane na nasu
situaciu koncovy uzivatel vs openexchange. Zly priklad. By si skor mal
opisat vztah tuning expert vs auto. A tomu ver, ze on sa zaujima aj o
klukovy hriadel, ktory smuti, ze sarmantna slecna vodicka na neho kasle
ako na placaty suter.

> jaký je teda smysl týhle konference- já jej spatřuju v tom,že ten kdo
> neví se zeptá a ten kdo ví mu poradí.Možná že pro někoho je ten dotaz
> triviální a říká si ,proč se ten blbec ptá na takovou samozřejmou věc,
> bohužel pro toho blbce to taky bude trivialita ,ale až za nějakou
> dobu,prozatím je to problém.

Zmysel tejto konferencie je, z mojho pohladu, zdielanie skusenosti a
informacii. Zmyslom tejto konferencie *nie* je suplovanie technickej
podpory a poskytovanie konzultacnych sluzieb. Ak mas pocit, ze naopak
prave to je zmyslom, tak prosim ta respektuj, ze tu su ludia, ktorych
zivi niekto iny, ktori sa z riesenia tvojich problemov neuzivia,
neuzivia tym ani svoje deti, respektuj, ze ak sa ti nikto neozve, tak sa
ti nikto neozve.

Ale vzhladom na to, co pises v zavere, sa ani nedivim, ze mas problemy,
ake mas. Ty mas podla mna absolutne zly pristup k celej situacii a
vacsim problemom u teba je tvoj vztah a pristup k veci, nez problemy s
vecou samotnou.

Som smutny, ze si napisal, co si napisal. A ty budes smutny, lebo po
tomto vystupe ta bude mozno dost ludi ignorovat. A ty zanevries na FreeBSD.

prajem ti pekny den,
Martin