vykon / zatizeni systemu

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Thu Mar 9 07:42:14 CET 2006

K nesuladu medzi load-om a zatazenim procesora doplnim, ze som pracoval
so systemom, ktory mal 2 x Intel XEON + HT, ktory na Debian-e sluzil ako
server pre bezdiskove stanice v internetovej kaviarni. Cca 30 pocitacov
bootovalo z tohto servera, malo na nom swap, fs, pristupovali cezen k
internetu. Load sa pohyboval okolo 20, avsak zatazenie procesorov bolo
relativne nizke (presne hodnoty si nepamatam). Relativne nizke znamena,
popri prevadzke tej kaviarne este stale moholi admini hrat Quake3. :-)

> Jinak muj dotaz byl v podstate z obou duvodu - zaprve je problem s tim,
> ze system tak nejak nestiha, presneji receno nezvladne vic nez cca 11
> req/sec (u toho Apache), pokud se jeste o neco zvedne navstevnost, tak
> zacne velice rychle vzrustat load a Apache zacne vytvaret hromadu childu
> az to v podstate prestane odpovidat a requesty na stranky timeoutuji.

  ^-- Vytvarat child procesy v momente, ked su potrebne, je neskoro.
Predpokladam, ze prefork pouzivate kvoli php. Je potrebne zabezpecit, aby
boli procesy pripravene (zvysit StartServers, MinSpareServers,
MaxSpareServers), samozrejme tak, aby sa vsetky vmestili do pamate. No a
spotreba pamate sa pri Apaci da usetrit tak, ze jeho pozadovanu
konfiguraciu nedosiahnete upravou defaultneho httpd.conf, ale zacnete s
prazdnym konfiguracnym subor a budete do neho pridavat volby a moduly do
momentu, kym nebude fungovat ako potrebujete. Takyto "memory tuning" som
robil napr. s verziou 2.0.47 a spotreba pamate per proces sa znizila z
viac ako 5MB na 1.8MB. Pravda je, ze som zasa od toho servera vela
nechcel. ;-)

> Proto jsem zacal zjistovat, jestli je v systemu jeste nejaka rezerva ve
> vykonu. Ale samozrejme me to zajimalo i z toho zajmu / nadseni, abych

  ^-- Mozno pouzitie zero-copy (sendfile) na staticky obsah, samozrejme so
sietovou kartou, ktora vie pocitat kontrolne sucty datovej oblasti paketov
sama a vie scatter-gather DMA. Pre vysvetlenie odporucam

	http://artax.karlin.mff.cuni.cz/~mikulas/doc/dipl.ps.gz

strana 77 (ale zaujimave na citanie je to vsetko, i ked sa to pomaly stava
out-of-date).

JcB