vykon / zatizeni systemu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Mar 9 00:23:32 CET 2006

Dan Lukes wrote:
> 	Osobne navrhuji toto - jestlize ma system nejaky konkretni problem,
> resil bych konkretni problem. Jestlize jedinym pozorovanym problemem je
> zdanlivy nesoulad mezi hodnotami "load" a "idle" (a na dvouprocesorove
> masine bych load 2,65 a idle 27% nesoulad za neprimereny jeste
> neoznacil), tak bych to neresil, ledaze to resite ze zajmu a nadseni a
> mate chut' a cas se tomu opravdu do hloubky venovat.
>
> 								Dan

Diky moc za vysvetleni, i kdyz jsem vedel, co znamena load a v podstate
i idle, tak jsem si nejak nedokazal udelat tyhle popsane souvislosti.

Jinak muj dotaz byl v podstate z obou duvodu - zaprve je problem s tim,
ze system tak nejak nestiha, presneji receno nezvladne vic nez cca 11
req/sec (u toho Apache), pokud se jeste o neco zvedne navstevnost, tak
zacne velice rychle vzrustat load a Apache zacne vytvaret hromadu childu
az to v podstate prestane odpovidat a requesty na stranky timeoutuji.
Proto jsem zacal zjistovat, jestli je v systemu jeste nejaka rezerva ve
vykonu. Ale samozrejme me to zajimalo i z toho zajmu / nadseni, abych
tomu porozumel vic do hloubky. V souvislosti s tim by me zajimalo,
jestli je mozne ziskat hodnotu CPU idle nejakym zpusobem do
shellscriptu? (napriklad jako hodnotu pro generovani grafu). Jelikoz je
to prumer za nejaky cas, tak nelze pouzit top, ktery pri spusteni v
shellscriptu tyto hodnoty vubec neobsahuje. Koukal jsem i do sysctl (kde
je napriklad load jako vm.loadavg: { 0.14 0.14 0.16 }), ale CPU idle nikde.

jeste jednou dekuji

Miroslav Lachman