Havarie disku?!?

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Wed Mar 8 14:10:55 CET 2006

Zdravim,

dneska jsem zazil tu nejpodivnejsi vec na FreeBSD za poslednich 5 let
meho pouzivani.

V pondeli jsem na 6.0 nainstaloval port dirvish, ktery by mel pomoci
rsync provest zalohu vzdaleneho pocitace.
Vse bezelo jak ma a diky pomale lince prvni rsync trval az do ted.
Pak v prubehu rsynce doslo k vypadku spojeni.

Po jeho obnoveni jsem zjistil, ze dirvish skoncil na chybu "nedostatek
mista na disku" kdyz mel volnych jeste 60GB. Pustil jsem jej znovu, a z
niceho nic mi zmizel adresar, kam dirvish uklada data.
Provedl jsem restart a po restartu jsem zjistil, ze system ma
nainstalovane jen nektere balicky a o nejakem dirvishovi nic nevi.
Pritom v logu nemam zadne chyby a vse se tvari standardne.

Tak nevim, jestli mi zafungovaly softupdates nebo co, ale vubec se mi to
nelibilo. klidne bych prenesl ztratu celeho FS, je to jen testovaci
stroj, ale takoveto divne skoky do minulosti me nedelaji moc dobre.

Ondra