softupdates

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Mar 7 19:00:10 CET 2006

On Tue, Mar 07, 2006 at 06:13:01PM +0100, Ondra Holecek wrote:
> ahoj,
>
> pokud je mi znamo, tak softupdates byli vymysleny kvuli tomu, aby
> napriklad pri vypadku proudu nezustal filesystem v nekonzistetnim stavu
> a aby byl schopny po dalsim primountovani v pohode fungovat.
>
> bohuzel se mi uz nekolikrat stalo (6-0 RELEASE), ze po tom co prisel
> proud, system nenabehl ale zustal "viset" pri pripojovani fs s tim ze
> musim spustit fsck rucne, prestoze soft-updates mam zaple na vsech
> filesystemech.
>
> v tu dobu jsem nastesti byl primo u pocitace, takze sem dal "fsck -y"
> [...]

to se ti stalo na ata disku zeo? ata radice/disky lzou o tom kdy jsou data
zapsana na disk. resp. ony to zapisou do sve interni cache a predstiraji ze uz
je to zapsano na disk a proto ty nekonzistence. na scsi discich to nedela.

resenim je journalovaci ufs, o kterem koluji zvesti ze se na nem pracuje ale
rekl bych ze je to vapourware ;(

roman