Antivir NOD32

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Sun Mar 5 15:45:21 CET 2006

> ma nekdo zkusenosti s provozem NOD32 na FreeBSD ve verzi pro
> mailserver?

Ano, mam, bezi mi to na jednom serveri uz asi rok. Zacalo to na FreeBSD
5.3-RELEASE, postupnym upgradom az na 5.5-PRERELEASE.

> Zajimalo by me predevsim se kterymi mailovymi programy
> jej provzujete.

Zatial iba Postfix s Popa3d a OpenWebmail, nad unixovymi uzivatelmi, ziadne
MySQL ani nic podobne.

Tento NOD32 sa sprava ako dalsi proces v systeme, ktory s postfixom komunikuje
pomocou SMTP protokolu, teda klasicke EHLO na zaciatku a QUIT na konci. Tu je
prave ten problem. Neviem, ako sa to sprava na linuxe (nemam moznost to
odskusat), ale tu sa nejakym nedopatrenim programatora stava to, ze koniec
komunikacie okrem klasickeho QUIT niekedy nastane aj sposobom: UIT, IT, T a
pripadne iba samotny znak konca riadku. To ma za nasledok to, ze si postfix
stazuje na nespravnu SMTP komunikaciu, co mi denne plni mailbox varovnymi
mailami. Isteho casu som komunikoval s firmou, ktora toto programuje, dodal
som nimi pozadovany vystup zo strace, ale akosi "skutek utek" .. zrovna minuly
tyzden som sa bavil so zakaznikom, u ktoreho je tento system nainstalovany, ze
ich znova oslovi v tejto veci, takze ak budem vediet nove vysledky, dam vediet.

Vysledok: funguje to, az na tu bandu varovnych mailov.