ještě DNS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Mar 3 10:42:31 CET 2006

Jaroslav Votruba wrote:
> mě šlo spíše o to,kde ten soubor má být umístněnej a zda tam někde vůbec
> má být.V manu ani komentářích jsem jej nenašel popsanej(pokud už nejsem
> úplně slepej)

	Asi si opravdu v necem nerozumime - definice reverzni zony se jak z
hlediska konfigurace zony v named.conf tak z hlediska formatu vlastniho
zonoveho souboru nelisi od nereverznich zon (to se opakuji z minuleho
dopisu). Na otazku "kde" je tedy odpoved "tam, kde do named.conf
napisete, ze je" - pricemz obvykle je to nekde v podadresari "master".
Na otazku "zda vubec" je pak odpvoed jeste jednodusi - pokud ma byt
prislusny nameserver autoritativnim nameserverem pro danou DNS zonu, tak
tam byt musi, pokud nema, tak nema.

	Pricemz kazdy nameserver by mel byt autoritativnim nameserverem nejmene
pro zony 127.in-addr.arpa, 0.in-addr.arpa a 255.in-addr.arpa (a v
doprednem smeru pro zonu localhost.) - no a dale pro kazdou, pro kterou
se jako spravce rozhodnete, ze jim ma byt.

	Nicmene, ja v dotazu tusim nejaky skryty problem s pochopenim neceho -
ale nedokazu presne uchopit ceho, takze vam mozna nedokazu poradit na
vas skutecny problem. To, na co se ptate zjevne se jim byt nezda.

	Zkuste si nejak ujasnit, v cem vlastne mate problem - proc vlastne
resite to, co resite. Mozna se lepsim dotazem dobereme lepsi odpovedi.

	Zdravi

					Dan Lukes