Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Wed Mar 1 12:47:40 CET 2006

Divacky Roman wrote:

> trosku blbe jsem se vyjadril... jak vis ze ten procesor celou dobu jen
> nekopiruje ten packet sem-tam-sem-tam-sem-tam ? pokud ano, tak by stalo za
> uvahu spis zmenit pocet tech kopirovani nez nasazovat rychlejsi stroj

Ja vim jen o divert pravidle, kteryho se nezbavim. A jeste arpwatch visi
na bpf, ale ten jen cte a sleduje zmeny MAC adres. I kdyz ho vypnu, tak
zadnou zmenu nepozoruji.

Neni mi znam nastroj, ktery by mi ukazal zatizeni sbernice nebo co se
deje s paketem pri jeho zpracovani. Krome toho, ze budu hledat
pravdepodobna mista a hledat ve zdrojacich, co a jak funguje.

> ja jsem nahodne ponastavoval u mne todle v blahove nadeji na vetsi uspech u
> zen... muzes to zkusit - kdyztak poreferuj jestli to neco zmenilo
>
> net.inet.ip.fastforwarding=1
> net.inet.ip.process_options=0
> kern.random.sys.harvest.ethernet=0
> kern.timecounter.hardware=TSC
> vfs.read_max=32
> net.inet.tcp.inflight.enable=0
> kern.maxfiles=30000
> net.inet.tcp.delayed_ack=0
> net.isr.direct=1

Az na net.inet.ip.fastforwarding mam vesmes podobne nastaveni. Tohle
hodlam taky zkusit, ale ted na dalku se mi do toho moc nechce.

> no, vinum mi prijde ekvivalentni na 5.4 i na 6.x
> a prechod z 5.x na 6.x je doporucen a 5.x se bere jako deadend, osobne muzu
> rict ze prechod z 5ky na 6ku mi nikde nezpusobil naprosto zadny problem

Az na to, ze od nejake verze 5.x system nebootuje z vinum svazku. A do
ted to neni opraveno. Kdysi jsem o tom do konference psal. Je potreba
prejit na gvinum a to je na me moc velke dobrodruzstvi - udelat tolik
zmen pri jednom povyseni verze OS na tak dulezitem stroji.

> takze to pouziva bpf zeo? pokud ano, fakt by mozna stalo za to vyzkouset 6ku s
> tim JIT compilerem

Jak jsem psal vyse, jen arpwatch visi na bpf. Ale tohle neni kamen urazu.

TXCSUM funguje i ted.

--
Petr Bezděk