Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Mar 1 09:47:15 CET 2006

On Tue, Feb 28, 2006 at 12:44:56PM +0100, Petr Bezděk wrote:

> Ve spickach jede procesor skoro na 100%. Projevuje se to vetsinou tak,
> ze se obcas ztrati paket nebo pakety maji vetsi latenci.

trosku blbe jsem se vyjadril... jak vis ze ten procesor celou dobu jen
nekopiruje ten packet sem-tam-sem-tam-sem-tam ? pokud ano, tak by stalo za
uvahu spis zmenit pocet tech kopirovani nez nasazovat rychlejsi stroj

> kern.maxusers=128
> kern.ipc.maxsockets=8192
>
> kern.ipc.nmbclusters=65536
> kern.ipc.maxsockbuf=4194304
> kern.ipc.somaxconn=4096
> net.inet.ip.fw.one_pass=0
> net.inet.tcp.sendspace=65536
> net.inet.tcp.recvspace=65536
>
> kern.random.sys.harvest.ethernet=0
> net.inet.ip.process_options=0

ja jsem nahodne ponastavoval u mne todle v blahove nadeji na vetsi uspech u
zen... muzes to zkusit - kdyztak poreferuj jestli to neco zmenilo

net.inet.ip.fastforwarding=1
net.inet.ip.process_options=0
kern.random.sys.harvest.ethernet=0
kern.timecounter.hardware=TSC
vfs.read_max=32
net.inet.tcp.inflight.enable=0
kern.maxfiles=30000
net.inet.tcp.delayed_ack=0
net.isr.direct=1

> System je celkem vyladen a stabilni, nemuzu si dovolit experimenty s
> povysenim verze. Navic tam pouzivam vinum, jinak bych to uz asi zkusil.

no, vinum mi prijde ekvivalentni na 5.4 i na 6.x
a prechod z 5.x na 6.x je doporucen a 5.x se bere jako deadend, osobne muzu
rict ze prechod z 5ky na 6ku mi nikde nezpusobil naprosto zadny problem

> v zasade jen nagios, mrtg, snmp, arpwatch

takze to pouziva bpf zeo? pokud ano, fakt by mozna stalo za to vyzkouset 6ku s
tim JIT compilerem

> FE intel (fxp)
> GE broadcom (bge) - na nem nekolik VLANu, v realne se jich pouziva jen 5

novejsi verze fbsd umi na bge zapnout [rt]x cksum offloading, to muze kapku
pomoci, taky se divam ze v tom driveru byly nejaky zrychlovadla...

fakt si nemuzu pomoct neporadim vyzkouseni novejsiho fbsd :)