Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Tue Feb 28 11:49:59 CET 2006

Petr Bezděk wrote:

> Nejvice pravidel predstavuji pravidla pro dummynet. Pro kazdou IP adresu
> se musi projit 3 pipe/queue v kazdem smeru a registrovanych IP adres
> mame nekolik set. A dalsi registrovane IP adresy kazdy mesic pribyvaji.
> Pravidla se generuji z informacniho systemu.

Takze napocatku mate nekolik konstantnich pravidel pro rozkoky a pak uz prochazi
kazdy packet jen limitovanou sadou pravidel, ze? Pro binarni strom kazdy packet
tak projde maximalne 10 pravidly (+ ty 3 jeho), to plati pro pocitacu <512, pro 1024 je to o 1 vic a t.d.,
pri reseni, ktere me napadlo jako prvni (t.j. urcite jsou lepsi).

> Pravidla jsou organizovana do binarniho stromu. Jednou za cas, kdyz je
> nektera vetev binarniho stromu moc dlouha, tak se snazim strom
> preskladat tak, aby se prochazelo v kazde vetvi co nejmin pravidel (mene
> nez 300).

?? 300?? Ja vidim max 10 v pripade binarniho stromu. Na 300 byste musel mit v siti cca 2^299 pocitacu...
Takze se s tim rozhodne da neco delat. Zacal bych uvahou, zda mam ten fw opravdu dobre navrzen.

> Tohle planuji do budoucna (na dalsi rok ?), zajistit nejakym zpusobem
> failover (pomoci VRRP, Heartbeat) mezi dvema smerovaci. Letos to ale
> nepujde.

Tohle je vec, kterou jsem uz mockrat videl sit vyradit z provozu a jen vyjmecne
neco zachranit, ale rozhodnuti je rozhodne vase.

Jirka