Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue Feb 28 11:27:02 CET 2006

Dan Lukes wrote:

> 	Je to opravdu velmi velky pocet pravidel a mam urcite pochybnosti o
> tom, ze jejich pocet opravdu nelze zmensit. Nicmene, nemaje jinych
> informaci, nezbyva nez prijmout autoritativni tvrzeni, ze to nejde.

Nejvice pravidel predstavuji pravidla pro dummynet. Pro kazdou IP adresu
se musi projit 3 pipe/queue v kazdem smeru a registrovanych IP adres
mame nekolik set. A dalsi registrovane IP adresy kazdy mesic pribyvaji.
Pravidla se generuji z informacniho systemu.

Pravidla jsou organizovana do binarniho stromu. Jednou za cas, kdyz je
nektera vetev binarniho stromu moc dlouha, tak se snazim strom
preskladat tak, aby se prochazelo v kazde vetvi co nejmin pravidel (mene
nez 300).

Otazka: je opravdu nutne mit pro kazdou IP adresu zvlast pravidla?
Odpoved: ano je, pro kazdou IP adresu musim byt schopen individualne
menit vlastnosti v case (rychlost, agregace, ...)

Pouziti tabulek mi moc zivot neulehci - spis mi to vic omezuje moznosti
konfigurace. Linearniho prochazeni IP adres v tabulce se take zrejme
nezbavim (predpokladam, ze indexovani IP adres v tabulce se deje na
zaklade prefixu jednotlivych IP adres).

> 	... a krome toho, by bylo daleko lepsi, kdyby router byl router a
> vetsina tehle veci se odstehovala na zmineny aplikacni server, kam patri.

Jelikoz rok zpet jsme meli cca 10krat mensi prenosy, tak jeden stroj
jako router a aplikacni server bohate stacil. Tezko odhadnout co prijde
za dalsi rok. Sit se stale rozrusta a klientu je kazdy mesic vic.

> 	Osobne vam doporucuji dva procesory - jenze jinak nez myslite. Poridte
> dva identicke jednoprocesorove stroje a zatez na ne rozlozte. Sice
> opravdu nevim, co v tom firewallu vsechno mate, proc a jak udelane, ale
> vychazim z predpokladu, ze se vam i firewall v zasade podari rozlozit na
> oba stroje.

Rozdelit smerovani na dva stroje by mi nedelalo protize. Problem je v
tom, ze letos uz na dalsi (druhy) router nebudou asi finance (nebo aspon
ne hned), take ani neni kam umistnit (3 stroje uz mi do stavajiciho
racku nevlezou, zatizeni UPSky je taky nadoraz, ... :().

> 	Navic ziskate tu vyhodu, ze kdyz vam jeden z obou stroju zdechne, tak
> po urcite rekonfiguraci funkce obou prevezme ten, ktery nezdechl - i
> kdyz za cenu urciteho omezeni provozu.

Tohle planuji do budoucna (na dalsi rok ?), zajistit nejakym zpusobem
failover (pomoci VRRP, Heartbeat) mezi dvema smerovaci. Letos to ale
nepujde.

Chtel jsem proste jen znat nazor nekoho jineho, zda pouzit radeji UP
nebo DP stroj, kdyz vim, ze dost velkou zatez zpusobuje natd, ktery by
snad vyuzil druhy procesor.

Nejak se s tim budu muset poprat. Ale i tak diky za reakci.
--
Petr Bezděk