problem s ssh

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 9 13:41:20 CET 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 02/09/06 12:32:
> dns doma nepouzivam(v praci mam novell),takze s tim nemam zadny
> zkusennosti.Staci demona named jenom povolit v rc.conf,nebo se musi
> jeste instalovt z portu?

	No, na to, aby "jen" bezel, na to ho staci jen povolit. Na to, aby ho
lokalni aplikace pouzivaly pri resolveni jmen je treba jeste upravit
/etc/resolv.conf

	Takova lokalni cache se, obzvlaste za pomalejsimi nebo ucpanejsimi
linkami docela vyplati. Pri vhodne konfiguraci, navic usetrite cekani
pri nesmyslnem reverznim resolveni adresy 127.*, 0.*, 255.* pripadne
dopredne localhost.

	Na to ale aby znal vlastni zaznamy (at uz reverzni nebo dopredne) je
treba prislusnou zonu nakonfigurovat - coz znamena jednak vytvorit
soubor s daty zony, jednak ji zapsat do named.conf

	Pokud se do named.conf podivate a vyjdete (pri vytvareni reverzni zonu)
z pripravene zony pro 127.0.0.1, tak to nemusi byt tak slozite, jak to,
mozna, na prvni pohled vypada ...

> Nemate nejaky cesky stranky o tejhle problematice?

	O takovem opravdu nevim (coz neznamena, ze existuje). Priznam se, ze
kdyz nahodou pri hledani netrivialnich informaci narazim na informace v
cestine, snazim se spis vyhledat jejich anglicky ekvivalent. Nechce se
mi riskovat, ze ke vsem chybam, ktere byly v puvodnim textu jsou tam
zaneseny dalsi vznikle chybou prekladatele. Navic, vlivem nedostatecne
ustalene ceske terminologie ceskemu textu casto proste moc nerozumim.
Narodni obrozenci necht' mi prominou ...

	Pripoustim, ze prave ted je to pro vas asi rada na kocku - ale - bez te
anglictiny v teto branzi proste neobejdete ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz