Spatna geometrie v sysinstallu pri fdisku

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Jan 27 12:22:50 CET 2006

Dan Lukes wrote (2006/01/26):
> takze jsem ten pseudodisk chtel vyvorit jako "dangerously dedicated". A
> ejhle - navzdory manualu to soucasny sysinstall z 6-STABLE neumi -

Klavesa F (napoveda na okolo 16. radku vpravo "F = `DD' mode")
v /usr/sbin/sysinstall v FDISK Partition Editor nefunguje?

> alespon ne tak, jak se to delalo driv a jak je to v manualu popsano.

Jak se to vlasne delalo v 4.x? Co v manualu pisou?
Da se dohledat a aspon vyplnit PR, tohle by snad opravit mohli.

> vyrobit instalaci 4.11 abych ho z ni nainstaloval a ejhle, sysinstal
> nedokaze partition upravit (presneji receno upravenou zapsat).

To je umyslne. Alespon prozatim. Chybou je, ze to neumi rict. V 5.x pri
bezicim systemu neumi prepsat MBR ani sysinstall, ani boot0cfg a ani
fdisk. Od 6.x/7.x jsou boot0cfg a fdisk upravene tak, ze MBR prepisuji
bez rucni zmeny kern.geom.debugflags. U sysinstallu je i nadale nutne
pred a po menit kern.geom.debugflags.

> Samozrejme jsem si nakonec nejak poradil, ale tohle me stve. V manualove

PHK ma proste na tuto zalezitost jiny nazor. Normalka.

> strance (ted nevim jestli to byl systinstall nebo fdisk) o problemu
> psali a s resenim me odkazali na manualovou stranku GEOMu, ale tam se mi
> reseni nezda byti.

Nic nevidim, ale v geom(4) v DIAGNOSTICS o tom pise, flag 0x10.