Spatna geometrie v sysinstallu pri fdisku

Lumir Stol truster at seznam.cz
Thu Jan 26 15:47:32 CET 2006

>> Zacni klidne instalovat.
>>

> Ale to me moc neuklidnilo. :-)
Nedivim se. Ja se s timto chybovym hlasenim setkal dvakrat.

Poprve se jednalo o novy disk 120GB, na jehoz cast jsem nejdrive
instaloval FreeBSD 5.4R (ono chybove hlaseni jsem ignoroval) a do
volneho mista posleze WinXP. Zadne problemy s tim spojene jsem nezaznamenal.

Podruhe se jednalo o disk 160GB, rozdeleny na 3 primary partitions
(prvni prazdna pro FreeBSD, druha s nainstalovanymi Win98 a treti s
nainstalovanymi WinXP) a 1 extended s fat32 logickym diskem. V okamziku
instalace FreeBSD (6.0R) jiz byly oba so-called OS's nainstalovany a ve
fat32 oddilu uz byla nejaka data. Opet jsem ignoroval ono hlaseni a
vysledek byl takovy, ze se instalace FreeBSD nepodarila - zapis na disk
se postupne zpomalil az na nekolik kB/s, az se nakonec pocitadlo
restartovalo s hlaskou, kterou si nepamatuju :) Mel jsem podezreni na
problemy s instalacnim CD-RW, takze jsem zkusil instalovat pres NFS - se
stejnym vysledkem. Nejednalo se o zadny produkcni stroj (nejvykonnejsi
PC v domacnosti, FreeBSD jsem na nem chtel mit v podstate jen na
kompilace), takze jsem tu instalaci zatim odlozil na neurcito.
Ale problemy se vyskytly:
- WinXP hlasily poskozeny soubor '/windows/system32/hal32.dll' a odmitly
nastartovat (po oprave tohoto problemu jsem jiz na jine skody nenarazil)
- onen rozsireny oddil (nebo part. table) s fat32 logickym diskem je
poskozeny nejakym zahadnym zpusobem - cteni/zapis bez problemu, ale
zmena jeho velikosti (pomoci PartitionMagic 8.0) se nepodari.
Vysledek instalace FreeBSD na toto pocitadlo je tedy takovy, ze dokud mi
nebude prochazet rukama dostatecne velky disk na ktery bych mohl provest
kompletni zalohu dat z fat32 oddilu (nic kritickeho - mp3, avi), budu
kolem nej chodit po spickach a bude holt FreeBSD-free.

Omlouvam se, ze neposkytuji zadnou radu ani doporuceni, jen jsem se
chtel podelit o zkusenost.