Umisteni /home nebo /usr/home

Peter Trsko - dogmaT dogmat at gmail.com
Thu Jan 26 11:32:43 CET 2006

Dobry den,

On Thu, 26 Jan, 2006, dan at obluda.cz wrote:
> 	Na to se, samozrejme, nikdy zcela spolehnout neda. Dokonce i kdyby
> platilo, ze v teto chvili zadny takovy chybny software neexistuje, na
> pozadani ti do rana nejaky s takovou chybou spichnu.	Ve skutecnosti je
> ale pravdepodobnost, ze nejaky takovy vadny software budes potrebovat je
> hodne mala.

  Myslim ze SW, kt. sa spolieha na nieco taketo nie je dobre napisany SW
  a ja by som ho IMHO radsej nepouzil. Uz len napr. root ma separatny
  domovsky adresar (cisto pre ilustraciu).

  Zvacsa sa preto jedna o konfiguracie a skripty ktore toto prepokladaju,
  riesenie je aj v tomto pripade trivialne:

    ln -s /home /usr/home

  co IMHO odporucam aj ak nie je na to okamzite dovod.

> 	Na druhou stranu, ja bych se "standardni adresarove strukture"
> nevyhybal, pokud pro odlisne reseni neexistuje alespon nejaky rozumny
> duvod. Jestlize vyhradim slice pro domovske adresare, pak ji mohu
> mountovat do /home uplne stejne jako do /usr/home, ledaze mam nejaky
> konkretni duvod to tak neudelat. A ten v tvem pripade nevidim.

  Rozumnym dovodom casto byva logicke delenie na obraz administratora.
  Je vhodne aby administrator dokazal uz metodou "kuknem a vidim"
  (intuitivne, okamzite, ...) vediet, ze kde co je. Pre velke percento
  vsak tuto ulohu zohrava prave historicka/standardna konfiguracia.
  Dalsi rozumny argument je ak clovek prechadza medzi roznymi verziami
  UNIXu pripadne Linuxu (v zmysle: pracuje na roznych systemoch
  existujucich subezne v case).

> 	Takze - odpoved je - ano, lze to udelat a s vysokou pravdepodobnosti je
> to bez rizika jakychkoliv budoucich problemu. Presto bych to, ja, bez
> duvodu, tak neudelal.

  Suhlas.

--
(dogmaT