Re: Ofset jednotlivych partition

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Wed Jan 25 10:52:08 CET 2006

> 	Zacneme s partition a slice. Jejich fyzicke poradi na disku neni vazano
> na poradi v prislusne tabulce. DOkonce lze zaznamy v tabulkach vicve
> mene libovolne prehazovat, aniz by to melo na data jiny dopad nez ten,
> ze je treba prepsat fstab (urcite specialni postaveni ma nakonec jen
> partition 'a' a to jen v pripade, ze je "bootovaci". V takovem pripade
> ji tak uplne beztrestne prejmenovavat nelze.

Jestli jsem to spravne pochopil, tak to ani ten offset v bsdlabel nema na
poradi FreeBSD partitionu zadny vliv?

Tou tabulkou mate na mysli nasledujici z man bdslabel?

SAVED FILE FORMAT
     The bsdlabel utility uses an ASCII version of the label when examining,
     editing, or restoring a disk label.  The format is:

	 8 partitions:
	 #	  size	 offset    fstype   [fsize bsize bps/cpg]
	   a:	 81920	      0    4.2BSD     1024  8192    16
	   b:	160000	  81920      swap
	   c:  1173930	      0    unused	 0     0

Jinak diky za vycerpavajici odpoved Vam i ostatnim.

Karel