nechtìl by se nìkdo pustit do kvalitních stránek o BSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 20 14:53:42 CET 2006

Petr Macek wrote:

> sice moc casu nemam, ale handbook je super. S timto bych rad pomohl.

	Tak mi dovolte vyslovit jeste jednu zkusenost/radu - pokud preklad
provadi vice lidi, pak jsou dve moznosti - bud' maji navzajem dobre
koordinovanou terminologii (tj. konkretni anglicky technicky termin
prekladaji stejnym ceskym vyrazem) nebo je vysledny preklad obtizne
citelny a pouzitelny. Zejmena pro zacatecniky.

	A jeste kratce (neocekavam na toto tema zadnou dalsi diskusi - je to
takove docela flameoidni tema):

Peter Jamnicky wrote:
> Dan je jasne ze uzivatelov BSD systemov vela nie je. Otazkou vsak je ze
> ci chceme aby to tak ostalo a byt nejakou uzavretou skupinou fanusikov
> kvalitnych systemov, alebo chceme aby sa tato komunita rozrastala.

	Ja uz jsem to tady psal - FreeBSD je pro me neni vira ale nastroj. O
nastrojich neuvazuju zpusobem "bylo by pekne, kdyby nas tento nastroj
uzivalo vic".

	Pascal je daleko vhodnejsi jazyk na vyuku programovani nez C - ale na
samotne programovani je vhodnejsi to cecko. Nikdy by ne nenapadlo
povazovat za ucelne zacit upravovat C aby se stalo vhodnym pro vyuku a
stalo se tak jazykem "prvni (vyukove) volby".

	Ja ale nejsem presvedcen o tom, ze kazdy OS musi byt nejvhodnejsi na
cokoliv (nebo, prinejmensim, nejmene na totez co jiny OS). Osobne mam
radeji veci, ktere jsou velmi dobre na mensi mnozstvi veci, nez (sotva)
prumerne dobre na vsechny.

	A mam jeste i dalsi duvody, proc nejsem z "podpory invaze totalnich
laiku" dvakrat nadsen, ale opravdu bych tu nerad rozpoutal neuzitecnou
flamewar. A jestli ted vypadam jako namysleny elitar, no tak co se da
delat ...

Jaroslav Votruba wrote:
> To co píše pan Lukeš ,že znalí nemají motivaci se na něčem
> podílet-myslím si že nemá pravdu,sám je příkladem toho,že ač má
> zkušennosti,nenechává si je pro sebe ale přispívá do téhle konference.

	No, to je specialni pripad. Moje motivace je dana deformaci "z
povolani". Ale pokdu se podivate, zjistite, ze vetsinou "nedavam ryby".