sestavení jádra

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Fri Jan 20 07:56:36 CET 2006

párkrát jsem jádro sestavil dle návodu,který jsem si zpracoval pro
vlastní potřebu,ale ted se mi nějak nedaří-jediný co jsem do GENERICu
přidal je podpora firewallu

Bohužel skončil jsem po cd /usr/src && make installworld hláškou

creating osreldate.h newwers.sh
touch: not found
***error code 127
Stop in /usr/src/include
***error code 1
Stop in /usr/src/
***error code 1
Stop in /usr/src/
***error code 1
Stop in /usr/src

stroj je stary P120MHz,BSD v6,0-vše  zatím defaultně nastaveny

muj postup

0.0
    0.1    kontrola jaky hardware je na pocitaci
prohlednout soubor /var/run/dmesg.boot        co mate za procesor a jiny
zelezo se necha take zjistit ve vypisu souboru /var/log/mesages

1.0    prepnout do dresare s jadrem
cd /usr/src/sys/i386/conf

2.0    kopirovat GENERIC do "MOJE_JADRO"
cp GENERIC MOJE_JADRO

3.0    editovat soubor MOJE_JADRO,vyhazet vse co nepotrebujeme,v souboru
/usr/src/sys/i386/LINT(NOTES-u novejsich verzi) jsou veskere dostupne volby
 polozka ident - zde se zadava jmeno vaseho stroje

    3.1    pro firewall pridame tyto polozky do jadra

#pridani firewallu
options         IPFIREWALL
options         IPFIREWALL_VERBOSE
options         IPFIREWALL_FORWARD
options         IPDIVERT
options         IPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT
options         DUMMYNET

    3.2    radku ident zmenima na jmeno naseho jadra
ident           MOJE_JADRO

4.0    sestaveni jadra
cd /usr/src && make buildkernel KERNCONF=MOJE_JADRO

7.0    instalace jadra
Pokud jste předtím dávali na jádro nějaké příznaky souborů, např. schg,
udělejte chflags noschg /kernel, popř. běží-li securelevel >=1, budete
se muset přepnout do single-user-mode.

 cd /usr/src && make installkernel KERNCONF=MOJE_JADRO

8.0    přepneme do jednouživatelského režimu
shutdown now

    8.1    dokončíme instalaci nově zkompilovaného systému
cd /usr/src && make installworld

9.0    restart